۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۰۲۳
استاد حوزه علمیه قم:

بزرگ‌ترین ره‌آورد بعثت مقابله با شیطان است

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا‌(ع) بزرگترین ره‌آورد بعثت را هدایت و ارشاد بشریت و مقابله با شیطان عنوان کرد.
مبعث


حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا شریعتمدار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک فرا رسیدن سالروز بعثت پیامبر اکرم‌(ص)، بزرگ‌ترین ره‌آورد بعثت را مقابله با شیطان عنوان کرد و گفت: بعثت مانع پیشروی و زورگویی شیطان خارج و ابرقدرت‌هایی که از او پیروی می‌کنند، شده است.

وی با بیان این‌که بعثت پیامبر اکرم‌(ص) مسأله‌ای پذیرفته شده در ذات انسان است و از دیدگاه عقلی، انسان اجتماع‌پذیر نیاز به هدایت را به طور ذاتی در خود احساس می‌کند، افزود: عقل به تنهایی هدایتگر انسان نیست و انسان خواهان این هدایت از طرف پروردگار است؛ چراکه سعادت خود را تنها در گرو خالقش می‌بیند.

معاون آموزشی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا‌(ع) ادامه داد: انسان در طلب مجری برای اجرای دستورات خداوند است، مجری که خود خداوند هم او را تأیید می‌کند و از لحاظ اخلاق و رفتار آئینه تمام نمای پروردگار باشد و در ابلاغ این قوانین خطا نکند، پیامبر گرامی اسلام‌(ص) که رحمتی برای جهانیان است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) با این مضمون که «خداوند پیامبران را فرستاد تا انسان‌ها قوه تعقل را به فعلیت برسانند‏ در رابطه با رسالت فرستادن پیامبران بر روی زمین سخن گفت»، اظهار داشت: پیامبران پس از مبعوث شدن، دستورات و قوانین را در اداره جامعه نهادینه‌تر می‌سازند.

حجت‌الاسلام شریعتمدار با بیان این‌که قرآن کریم فلسفه بعثت پیامبران را تثبیت و تکمیل توحید، رفع اختلافات و خصومات، اجرای قسط و عدل در جامعه بشری، تزکیه نفس، تعلیم کتاب و حکمت و اتمام حجت بر بندگان ذکر کرده است، بحث توحید و یکتا پرستی و دوری از غیر خدا را که همه پیامبران از آدم تا خاتم و در تمامی کتاب‌های ادیان بر آن تأکید کرده‌اند، مهمترین اصل دانست.

وی با اشاره به این‌که پیامبر اکرم‌(ص) با بهترین شرایط، در سن چهل سالگی و با نسل و نسب ابراهیمی و توحیدی، اقدام به مبارزه با کفر و شرک‌پرستی کردند و در برابر مشکلات ایستادند، ابراز داشت: پیامبر سخت‌ترین شرایط زندگی را پیش از بعثت تحمل کردند، از کودکی تا چهل سالگی در سختی و رنج تربیت شدند، اما از بهترین انسان‌ها و صالح‌ترین افراد در مکه و مصمم در اجرای امور الهی بودند.

این استاد حوزه گفت: امروزه که صحبت از هدایت و ارشاد در بشریت و ندای عقل، عدالت و وجدان بیدار بشری، ره آورد بعثت می‌شود و در مقابل آن، ظلم و تاریکی که سبب تباهی انسان شده و انسان را در منجلاب فساد فرو برده، نتیجه استقبال از دعوت‌های شیطانی است. / 9201/ت302/ن

ارسال نظرات