۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۱۳۱۰۵۰
مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ارومیه:

هدایت بشر به سمت تعالی مهم‎ترین ره آورد بعثت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه گفت: هدایت بشر به سمت تعالی مهم ترین ره آورد بعثت پیامبر اعظم (ص) و دین اسلام است.
بعثت


حجت الاسلام سید مهدی قریشی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار کرد: بعثت به معنای لغوی برانگیخته شدن است و فلسفه بعثت پیامبر (ص) هدایت بشر به سمت تعالی و ارزش های انسانی است.

وی با اشاره به شخصیت پیامبر اسلام افزود: پیامبر اسلام (ص) نمونه کامل یک انسان شایسته بود و به قدری رفتار و کردار ایشان جامع بود که هیچ نقصی در وجود آن حضرت دیده نمی شود.

حجت الاسلام قریشی گفت: رسول اکرم (ص) نه تنها با دوستان و پیروان خود به نیکی رفتار می کردند بلکه در برخود با کسانی که با ایشان دشمنی داشتند نیز به خوبی رفتار می کردند.

این مسؤول با اشاره به این که تقویت مسائل اخلاقی در جامعه مسأله بسیار مهمی است، تصریح کرد: پایه و اساس جامعه اسلامی اخلاق است، بنابراین همه نهادهای فرهنگی و دینی باید سعی کنند با افزایش آگاهی، مسائل اخلاقی را با توجه به پیروی از پیامبر اکرم(ص) در جامعه تقویت کنند.

حجت الاسلام قریشی انسان را متشکل از سه بعد حیوانی، انسانی و الهی دانست و گفت: آنچه که انسان را از دیگر موجودات متمایز می‌کند، بعد انسانی و الهی او است که حتی او را از فرشتگان نیز برتر کرده است و بواسطه عقل (پیغمبر درونی) او را به سمت رفتارهای مطلوب و پسندیده هدایت کرده است تا از مرتبه حیوانیت ارتقا بخشد.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه بیان داشت: اگر بتوانیم زوایای پنهان بعثت پیامبر (ص) را به شکلی که اتفاق افتاده است، بازگو کنیم بسیاری از حقایق در نظام اسلامی و مکتب ناب رسول‌الله مشخص شده و برای مردم نیز آشکار می‌شود./936/ت302/ب

ارسال نظرات