۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۳۱۰۶۱
استاد دانشگاه‌های تهران:

فلسفه بعثت بازگرداندن انسان به حقیقت وجودی خویش است

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه‌های تهران فلسفه بعثت پیامبران را در بازگرداندن بشریت به حقیقت وجودی خود یعنی کمال انسانی دانست.
عيد مبعث


حجت الاسلام وحید پوستین دوز، استاد دانشگاه های تهران در حاشیه نشست جنبش بیداری اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد زنان و خانواده آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار کرد: عقل براى هدایت و تأمین سعادت انسان کافى نیست، بلکه انسان برای رشد و شناخت برخى از واقعیات، نیاز به دین دارد زیرا عقل در شناخت برخى از مسایل عاجز است و در تشخیص حق و باطل دچار مشکل مى‏شود؛ دین است که زمینه‏هاى حکم عقل را فراهم کرده و آن را در تفسیر زندگى، شناخت جهان و شناخت مبدأ و معاد کمک مى‏کند.

حجت الاسلام پوستین دوز ادامه داد: در حوزه اخلاق و تربیت نیز انسان‏ها به دین نیاز دارند، زیرا عقل و دانش انسان در رشد فضایل اخلاقى و تفسیر و شناخت مفاهیم آن عاجز است؛ از این رو امروزه این لغزش به وجود آمده است که ارزش‏هاى اخلاقى و کرامت انسانى، در لذت دنیوى، قدرت گرایى و ثروت ظهور مى‏کند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: مهمترین فلسفه وجود پیامبران و پیامبر عظیم الشان اسلام این است که مردم بیدار شوند و به پیمان فطری خود عمل کنند.

بنا به گفته این استاد دانشگاه، بازگشت انسان به حقیقت وجودی خود و رسیدن به عبودیت و بندگی خداوند متعال مهمترین فلسفه بعثت پیامبر اکرم (ص) است.

وی گفت: در واقع پیامبران آمده اند تا حجت را بر مردم تمام کنند و عقل و خرد و دانش انسانها که در بین تمام جهالت ها و ضلالتها دفن شده است را بیدار کرده و برانگیزند و از درون این دفینه ها بیرون بیاورند./936/ت303/ع

ارسال نظرات