۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۰۶۹
امام جمعه شبستر:

بیداری اسلامی تجلی فلسفه بعثت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده گفت: مسلمانان با آگاهی از پیام بعثت رسول خدا که همان وحدت و یکدلی در برابر کفر برای یکتاپرستی است، علیه دیکتاتورهای دست نشانده غرب قیام کرده‌اند.
عيد مبعث


حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر، همزمان با سالروز بعثت پیامبر گزامی اسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بعثت از نظر قرآن بر تغییر موضع از یک جایگاه ناخوشایند به یک جایگاه قابل قبول و بایسته دلالت دارد.

وی با اشاره به آیات مربوط به بعثت نبی مکرم اسلام ادامه داد: با وجود این‌که بعثت در خصوص تمام پیامبران رخ داده است؛ اما در قرآن تنها از بعثت پیامبر گرامی اسلام سخن به میان آمده است که نشان از اهمیت این واقعه بزرگ تاریخی دلالت دارد.

حجت الاسلام محمدزاده وحدت بر مبنای عدالت را جزء مهم ترین اهداف بعثت نبی اکرم(ص) دانست و خاطرنشان کرد: عید مبعث مؤلفه‌ای ارزشمند برای اتحاد مسلمانان است، در شرایطی که دشمنان اسلام با تلاشی چند صد‌ساله بذرهای اختلاف عمیق را در میان مسلمانان پاشیده‌اند، بایستی از وجود آن حضرت برای وحدت حقیقی امت اسلامی بهره برد.

وی تصریح کرد: برای رهایی از اختلافات میان مذاهب نیازمند کار کارشناسی در دراز مدت و تمسک به مبانی مشترک هستیم که خوشبختانه اندک نیز نیستند، در حقیقت پیام عید مبعث رستاخیز فکری و عقیدتی برای انسان‌ها به خصوص مسلمانان است.

امام جمعه شبستر خاطر‌نشان کرد: سیر حرکتی پیامبر پس از مبعوث شدن، نشان داد که حق و حقانیت ممکن است طی سال های متمادی به کندی و با کمترین طرفدار به راه خود ادامه دهد، اما پیروزی نهایی از آن کسانی است که متحدانه بر حق تاکید کرده اند.

حجت الاسلام محمدزاده جنگ میان فرق و مذاهب اسلامی را جزء آرزوهای دیرین دشمنان اسلام دانست و تأکید کرد: فرق اسلامی باید با توجه به این موضوع در اصول راستین اسلامی پا برجا و منسجم حرکت کنند هرچند قدرت رسانه ای غرب اجازه معرفی اسلام را به جهانیان ندهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر کشورهای اسلامی به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا اظهار داشت: موج بیداری اسلامی نشان از آگاهی بشریت نسبت به فلسفه بعثت دارد، هر چند این بصیرت بسیار دیر حاصل شد، اما جبران زیان گذشته می تواند عقب ماندگی‌ها را جبران کند.

امام جمعه شبستر خاطرنشان کرد: مسلمانان با آگاهی از پیام بعثت رسول خدا که همان وحدت و یکدلی در برابر کفر برای یکتاپرستی است، علیه دیکتاتورهای دست نشانده غرب قیام کرده و خوشبختانه به توفیقاتی هم نائل شده اند، اما در ادامه راه نیز بایستی به فلسفه بعثت رجوع کرده و در برپایی حکومت اسلامی بر پایه عدالت اهتمام ورزند./935/ت302/ب

ارسال نظرات