۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۳۱۰۷۰
آیت‌الله علوی گرگانی تأکید کرد؛

ضرورت توجه مردم به فرهنگ اهل بیت و مروّجان این فرهنگ

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با شاره به این که امروز دشمنان در پی جدایی مردم از اهل بیت(ع) و روحانیت هستند، بر ضرورت توجه مردم به فرهنگ اهل بیت(ع) و مروّجان این فرهنگ تأکید کرد.
1/ آيت الله علوي گرگاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی و رؤسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های انتظامی، با تبریک به مناسبت مبعث پیامبر اکرم(ص)، گفت: نبوت پیامبر برای امروز نیست ایشان در حالی که حضرت آدم هنوز به وجود نیامده، پیامبر بود.

خاتمیت دلیل بر رشد و کمال است
 
این استاد برجسته درس خارج با اشاره به آیات و روایات مقام والای نبوت را مورد اشاره قرار داد و ابراز کرد: اگر پیامبر نبود آسمان‌ها و زمین به وجود نمی‌آمد و هر چه داریم از وجود پاک ایشان است.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر اینکه مهر نبوت پیامبر اکرم(ص) را پذیرفته بود، اظهار کرد: خاتمیت پیامبر دلیل بر عقب بودن نیست بلکه دلیل بر کمال و رشد است.

وی مکتب اسلام را مکتب علم و منطق دانست و عنوان کرد: اگر تمام ادیان دنیا جمع شوند نمی‌توانند با منطق و برهان، دین اسلام را محکوم کنند چون اسلام حق است.

این استاد برجسته درس خارج خاطرنشان کرد: امروز آخرین دینی که باید مورد توجه همه ادیان قرار گیرد دین اسلام است و پیامبر اکرم(ص) در چنین روزی با «إقرأ» رسالت خود را آغاز کرد و با نام خدا برای هدایت و بیرون آوردن مردم از جهل بپاخاست.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به روایات نجات مردم از گمراهی و رسیدن به سعادت را پیروی از مکتب اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: هر کس به مقام و منزلتی در میان مردم رسید به خاطر توجه به این امر بود.

این استاد برجسته درس خارج یکی از مهمترین اهداف پیامبر اکرم(ص) را ترویج اخلاق در میان امت خواند و اظهار داشت: ایشان برای ایجاد این سنت حسنه برانگیخته شد و از اول خلقت تا کنون شخصی به خوش خُلقی پیامبر مشاهده نشده است.
 
وی یکی از توطئه‌های دشمنان را جدایی مردم از اهل بیت(ع) و روحانیت دانست و ابراز کرد: مردم ما باید بیش از پیش به ائمه اطهار(ع) توجه و توسل د اشته باشند و از مروّجان فرهنگ خاندان عصمت و طهارت نیز جدا نشوند.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: پست و مقام، متاع دنیا است و از بین می‌روند و آنچه می‌ماند محبت به خدا و اهل بیت(ع) است و ملاک خداوند برای ارزش‌گذاری اعمال و درون انسان‌ها است./927/پ202/ع

ارسال نظرات