۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۰۷۲
نماینده خبرگان رهبری:

ساده انگاری در عرصه تعلیم و تربیت شایسته کشور اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل ساده‌انگاری در عرصه تعلیم و تربیت را غیرقابل قبول دانست و گفت: اگر مسأله توحید را با وجود تمام در جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی در سطوح مختلف اجتماعی مرتفع خواهد شد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار منتخبان مسابقه فرهنگی و دینی نسیم هدایت اظهار داشت: نهاد تعلیم و تربیت در نظام اسلامی، یکی از ارزشمندترین و حساس‌ترین مسؤولیت‌ها را بر عهده دارد.

امام جمعه اردبیل ساده‌انگاری در عرصه تعلیم و تربیت را غیرقابل قبول دانست و گفت: اگر مسأله توحید را با وجود تمام در جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی در سطوح مختلف اجتماعی مرتفع خواهد شد.

وی با تأکید بر این که در هیچ شغلی به اندازه معلمی شاهد احیای نفوس و تربیت نسل‌های آینده نیستیم، افزود: ذرات عالم برای معلم دعای خیر می‌کنند، عظمت و جایگاه نبی مکرم اسلام نیز از باب علم و عظمت آموزش تعلیم است که خداوند متعال نیز در قرآن کریم در آیات مختلف به این امر توصیه می‌کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید معارف اسلامی به ویژه سیره ائمه اطهار را به نسل جدید منتقل کنیم، خواستار توجه ویژه به تربیت در کنار آموزش شد و افزود: عدم توجه به تربیت در جامعه بی بند و باری را به دنبال می آورد و تربیت یعنی عمل کردن درست را به دانش آموزان یاد دهیم.

حجت الاسلام و الملسمین عاملی مربیان تربیتی را اثربخش‌ترین قشر جامعه در تعلیم و تربیت نسل آینده معرفی کرد و افزود: سیره زندگانی ائمه اطهار، اولیای الهی و پیامبران به عنوان بزرگ ترین مربیان بشر سرشار از نکات ارزنده تربیتی و آموزشی برای کل بشریت است.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مسابقه نسیم هدایت گفت: مطالبی که با عنوان برنامه نسیم هدایت در قالب نرم افزار در اختیار مربیان قرار داده شده حاوی نکات مهم و ارزنده‌ای از زندگی آن بزرگان است.

همچنین احمد محمودزاده، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این دیدار پیشنهاد برگزاری دوره‌های تخصصی تربیتی برای فرهنگیان با حضور نماینده ولی فقیه و علمای استان را ارائه کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات