۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۳۱۰۷۳

همایش ظهور آفتاب در مازندران برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چالوس از برگزاری سومین همایش ظهور آفتاب و همچنین ویژه‎برنامه‌های ماه مبارک شعبان به مدت یک ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش بزرگ با موضوع مهدویت و بیداری اسلامی و با حضور اندیشمندان و نخبگان فرهنگی در تیرماه امسال برگزار می‌شود.
امام جمعه چالوس


حجت‌الاسلام محمدمهدی راشدی نوری، امام جمعه چالوس در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران از برگزاری سومین همایش ظهور آفتاب و همچنین ویژه برنامه‌های ماه مبارک شعبان به مدت یک ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این همایش بزرگ با موضوع مهدویت و بیداری اسلامی و با حضور اندیشمندان و نخبگان فرهنگی در تیرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان این که آغاز برنامه‌های سومین همایش ظهور آفتاب مراسم قرآن و انتظار است که سی‌ام خرداد ماه با حضور قاری بین‌المللی حاج حمید شاکرنژاد در مسجد جامع اجرا می‌شود، افزود: گردهمایی و همایش فرهنگی، آموزشی مدیران کانون‌های تخصصی مهدویت سراسر کشور و مسؤولان دبیرخانه کانون‌های مساجد استان‌ها با حضور حجت الاسلام سلیمانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و حجت‌الاسلام کفیل از اساتید مرکز تخصصی مهدویت در اول و دوم تیرماه در مجتمع آموزشی سما در دلگشا چالوس برگزار می‌شود.

امام جمعه چالوس در ادامه سخنان خود با بیان این که نشست‌های تخصصی مهدویت از اول تیر ماه به مدت یک روز با حضور حجت‌الاسلام و ‌المسلمین قرائتی در کلاردشت و چالوس برگزار می‌شود، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های همایش ظهور آفتاب ویژه برنامه اندیشه‌های نورانی به منظور تقویت مبانی دینی با حضور سخنرانان مطرح کشوری از 31 خردادماه تا 23 تیرماه هر شب در مسجد جامع چالوس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام راشدی با بیان این که همایش جوان و انتظار نیز با موضوع نقش جوانان در بیداری اسلامی در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) در 11 تیرماه سال جاری با سخنرانی حجت‌الاسلام نصوری مسؤول بنیاد مهدویت استان مازندرن اجرایی می‌شود، گفت: همایش زن و انتظار نیز با موضوع نقش زنان در بیداری اسلامی با سخنرانی حجت الاسلام کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت قم در 21 تیرماه برگزار می‌شود.

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان خود را برای تضعیف معارف دینی به کار گرفته اند گفت: عاشورا و مهدویت حافظ اسلام در طول تاریخ هستند و به نوعی روح جاری در دین اسلام محسوب می شوند.

حجت الاسلام راشدی فلسفه قیام امام حسین (ع) را همان فلسفه فرهنگ مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: با گسترش ارزش ها و تقویت ایمان و باورهای دینی، فرهنگ مهدویت و انتظار نیز در جامعه اسلامی تقویت خواهد شد. 

امام جمعه چالوس با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ انتظار در جامعه گفت: فرهنگ مهدویت و انتظار، بخشی از آرمان های نظام اسلامی و مکتب تشیع است و همواره در طول تاریخ پژوهشگران و دانشمندان بزرگ اسلامی برای تبیین آن تلاش کرده‌اند.

وی افزود: منتظر واقعی کسی است که یک محبوب بر دل داشته باشد و همه راه ها را بر دل خود بسته و فقط یک راه را باز گذاشته تا از همان راه به سوی آسمان حرکت کند و آن از طریق اباصالح مهدی (عج) است.

امام جمعه چالوس در ادامه سخنان خود گفت: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی همیشه از فرهنگ سرخ عاشورایی و سبز مهدویت ملت ایران نگران هستند و هراس امروز چهره نمایان‌تری یافته است.

وی در ادامه سخنان خود پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار را شاخص ترین مؤلفه مقابله با هجمه های دشمنان عنوان کرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشی در پایبندی به فرهنگ مهدویت و انتظار می تواند سد محکمی در مقابل توطئه های دشمنان و هجمه های فرهنگی باشد.

حجت الاسلام راشدی با اشاره به این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و سرمایه گذاری خود را برای تضعیف معارف مهدویت به کار گرفته است، تصریح کرد: باید با ترویج اندیشه متعالی مهدویت نسل جوان جامعه را در برابر اندیشه های انحرافی دشمنان واکسینه کنیم.

امام جمعه چالوس با بیان این که دشمنان اسلام امروز فرهنگ اصیل اسلامی ما را هدف تهاجم های خود قرار داده اند، گفت: برای مقابله با این تهاجم های گسترده باید به دنبال ترویج اندیشه های ناب اسلامی باشیم.

وی گفت: آشناسازی جامعه با فرهنگ انتظار و مهدویت و همچنین افزایش میزان شناخت مردم نسبت به انحراف‌های این بخش مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است./950/ت303/ب

ارسال نظرات