۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۰۷۵
آیت الله شبستری:

اعیاد شعبانیه تنها در جشن‌های مذهبی خلاصه نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر نوآوری و ابتکار در برنامه های گرامیداشت اعیاد ماه شعبان گفت: اعیاد شعبانیه تنها در جشن‌های مذهبی خلاصه نشود.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست هم‌اندیشی ستاد بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و اعیاد شعبانیه اظهار داشت: معرفت‌افزایی و بصیرت‌بخشی بایستی در اولویت ویژه برنامه های بزرگداشت اعیاد شعبانیه، به ویژه نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصر(عج) باشد.

وی با تاکید بر توجه بیش از پیش نسبت به طرح‌های ابتکاری و نو با محوریت جوانان در برنامه های گرامیداشت اعیاد ماه شعبان خاطرنشان کرد: اعیاد شعبانیه تنها در جشن‌های مذهبی خلاصه نشود، امروز نیازمند ارتقای بینش و معرفت عمومی نسبت به رسالت پیامبران و ائمه اطهار هستیم.

امام جمعه تبریز با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن های اعیاد شعبانیه به ویژه سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) تصریح کرد: جشن های اعیاد شعبانیه فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت و ضرورت تبیعت از ولایت فقیه است، باید از ظرفیت‌های معنوی و فرهنگی این ایام برای تبیین اصل ولایت فقیه استفاده کرد.

وی آگاهی نسل جوان از مبانی مهدوی را عامل اصلی پویایی و حرکت رو به جلو نظام اسلامی دانست و گفت: نظام سلطه به کمک امپراطوری رسانه ای و تبلیغی خود درصدد انحراف و شبهه افکنی در مبانی مهدویت هستند، تلاش استکبار جهانی برای ضربه به فرهنگ مهدویت در راستای تضعیف مبنای و اصل ولایت مطلقه فقیه است.

نماینده خبرگان رهبری رسالت امروز شیعیان در شرایط حساس کنونی را گام برداشتن برای زمینه سازی جهت ظهور حضرت حجت(عج) دانست و اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان به دنبال تضعیف ولایت فقیه هستند، همگان بایستی به نوبه خود از حریم ولایت دفاع کنیم.

وی با بیان این که جلب رضایت واقعی حضرت ولی عصر(عج) تنها باتبعیت از ولایت محقق خواهد شد، گفت: امروز زمان اثبات ولایت مداری در میدان عمل است، کسی نمی تواند دوستداری امام زمان(عج) را ادعا کند اما از ولایت فقیه تبعیت نکند، ولایت مداری رمز سعادت دنیا و آخرت و شرط قبولی اعمال است.

آیت الله شبستری حفظ و حراست از شأن نایب حضرت ولی‌عصر(عج) را وظیفه منتظران حقیقی آن حضرت دانست و افزود: تحولات منطقه ای و بیداری اسلامی کشورهای عربی در حقیقت آماده سازی افکار عمومی جهان برای قیام امام زمان(عج) است، برای سعادت دنیا و آخرت باید در مسیر حق و حقیقت ولایت گام برداشت.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که رابطه عاطفی امام و امت ناگسستنی است، گفت: ادله اثبات اصل مسلم ولایت فقیه باید از سوی علما و روحانیان برای مردم و نسل جوان بازگو شود تا آنها نیز بر ضرورت وجودی ولایت فقیه آگاه شوند.

همچنین در ادامه این نشست دبیر ستاد بزرگداشت مناسبت‌های مذهبی و اعیاد شعبانیه به ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش بینی شده پرداخت و از برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهدویت در تبریز خبر داد./935/پ202/ب

ارسال نظرات