۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۰۷۶
امام جمعه زنجان:

ولایت تلألو نور بعثت رسول الله است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان بسیجیان و پاسداران را وارثان مسیر پیامبر الهی دانست و گفت: ولایت تلألو نور بعثت رسول الله است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، امروز در جمع کارکنان سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با تبریک عید مبعث رسول اکرم(ص) اظهار داشت: شجره طیبه بسیج خاکریز نخست ولایت‌مداران حقیقی در نظام اسلامی است.

وی عید مبعث را بزرگ‌ترین رویداد جهان بشریت برای حرکت در مسیر عقلانیت و سعادت دانست و ادامه داد: ولایتی که مسلمانان در زمان پیامبر بر ایشان قائل بودند، امروزه در وجود ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است، در حقیقت ولایت تلألو نور بعثت رسول الله است.

امام جمعه زنجان تاکید کرد: باید افتخار کنیم که شعاع نور پیامبر اکرم(ص) امروز در قالب پرتو ارزشمند ولایت فقیه نمایان شده است، از این رو ولایت مداری مقدمه‌ای برای دوستداری ائمه اطهار و وجود مبارک حضرت محمد(ص) می باشد.

وی ایمان را نتیجه بعثت حضرت محمد (ص) عنوان کرد و یادآور شد: برگزیده شدن حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین فرستاده الهی برای هدایت بشریت، عامل اصلی حرکت انسان به سوی نور و ایمان است، چنانکه امروز شاهد گسترش موج اسلام‌گرایی در سراسر جهان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی بعثت پیامبر(ص) را از بزرگ‌ترین نعمات خداوند برشمرد و گفت: معارف قرآن کریم به عنوان بزرگترین معجزه پیامبر اسلام(ص) به قدری عمیق و ژرف است که هر کس تنها به اندازه ظرفیت خود از این کتاب الهی بهره‌مند می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تحلیل شخصیت حضرت رسول اکرم(ص) اظهار داشت: اگر نتوانسته‌ایم در دوران زندگانی آن حضرت، ایشان را درک کنیم، در عوض سنت و سیره آن پیامبر الهی بهترین راهنما برای زندگی سعادتمند است، افزون بر این‌که قرآن و ولایت نیز مسیر صحیح و مورد تائید خداوند متعال را به ما نشان داده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات