۲۹ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۳۱۰۸۱
امام جمعه اهر:

بعثت پیامبر اسلام آغاز تحول فکری بشر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بعثت نبی مکرم اسلام را سرآغاز تحول فکری و عقیدتی بشریت دانست.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام ناصر حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، همزمان با سالروز بعثت پیامبر گزامی اسلام، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: توجه به فلسفه بعثت و بازگشت به اصول مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) لازمه تحقق جامعه آرمانی و مدینه فاضله است.

وی با تأکید بر این‌که بعثت نبی مکرم اسلام سرآغاز تحول فکری و عقیدتی بشریت است، خاطرنشان کرد: انتخاب آن حضرت به عنوان آخرین فرستاده الهی برای هدایت بشر جاهل، اوج رحمت الهی برای زمین و آسمان است، اگر بشر بر فلسفه بعثت آگاهی یافته و به معارف نبوی رجوع کند، سعادت دنیوی و اخروی خود را تضمین کرده است.

حجت الاسلام حاجی زاده وحدت، عدالت، عقلانیت، برادری و برابری، احسان، ایثار و دوری از تبعیض را از پیام‌های عید مبعث دانست و تصریح کرد: بعثت رسول گرامی اسلام، تجلی بعثت و نور هدایت تمام انبیای الهی بوده است، نوری که بشر امروز نیز از آن بهره‌ها برده و سعادت جامعه اسلامی را رقم می زند.

امام جمعه اهر همچنین بعثت رسول اکرم(ص) را هدایت بشر به سمت اخلاق، محبت، صمیمیت و برادری دانست و گفت: پیامبر آمد تا مکارم اخلاقی را به کمال برساند، اگر چه تمام پیامبران الهی به لحاظ اخلاقی برترین انسان قوم خود بودند، اما به یقین آنها در یک سطح از فضیلت نبودند.

وی ادامه داد: بر اساس سخن پیامبر هیچ یک از پیامبران نتوانستند اخلاق را به نهایت رسانده و بر مردم عرضه کنند، در اینجاست که آخرین فرستاده الهی می‌آید تا اخلاق را به کمال رسانده و هدف از آفرینش هستی را معنا بخشد، اخلاق نبوی در دو مقطع زمانی قبل و بعد از بعثت قابل بررسی است.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: زندگی پیامبر اسلام قبل از بعثت چنان پاک و معصومانه بود که وقتی به نبوت رسید، هیچ یک از مخالفان او نتوانست حتی یک نکته غیر اخلاقی از زندگی چهل‌ساله او به یاد آوردند، تا بدین‌وسیله مانع از نبوت او شود، در میان قومی که بی‌اخلاقی بارزترین ویژگی آنها است، او را محمد امین(ص) لقب دادند.

امام جمعه اهر ادامه داد: تاریخ در دوران پس از بعثت، به ضبط جزئیات زندگی آن حضرت همت گماشته است و قرآن او را اسوه و الگوی اخلاقی مردم معرفی می‌کند، چنانکه خداوند متعال در آیه 21 سوره احزاب نه تنها می فرماید «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فی ‏رَسُول ِاللَّهِ أُسْوَة حَسَنَة» بلکه در آیه 4 سوره مبارکه قلم او را داری خلق عظیم می‌داند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در پایان خاطرنشان: مبعث، روزی به بلندای تاریخ آزادگی، رستگاری و بندگی مطلق پروردگار هستی و یگانه در برابر تمامی بت پرستی ها و بت سازی های کاذب و روزی برای رها شدن از بند جاهلیت درون و حرکت به سمت نور لایزال الهی است./935/ت302/س
ارسال نظرات