۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۱۰۹

نخستین نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم به دعوت آیت‌الله امینی و هماهنگی دبیرخانه ائمه جمعه استان برگزار شد.
همايش ائمه جماعات استان قم/آرشيوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان قم، پیش از ظهر امروز 30 خردادماه به دعوت آیت‌الله ابراهیم امینی و هماهنگی دبیرخانه ائمه جمعه استان، در ساختمان پژوهشگاه اندیشه سیاسی اسلام مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

در این نشست که در راستای هم‌اندیشی و هماهنگی بیشتر ائمه جمعه استان برگزار شد، مسائل و مشکلات روز جامعه با حضور آیات ابراهیمی امینی، رضا استادی، سیدهاشم حسینی بوشهری و حجج اسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی و سایر امامان جمعه‌ استان بررسی شد.

آیت‌الله امینی در ابتدای این نشست، با تبریک عید سعید مبعث بر تلاش در جهت تهذیب نفس و گسترش مکارم اخلاق، بر ضرورت پیروی از پیامبر اکرم‌(ص) تأکید کرد و در سخنانی کوتاه هدف از برگزاری این هم‌اندیشی را آشنایی هرچه بیشتر ائمه جمعه و بیان مشکلات و مسائل پیش‌رو عنوان کرد.

وی با بیان این‌که با مشورتی که با آیات استادی، حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی انجام داده، این نتیجه حاصل شده که سه‌شنبه آخر هر ماه نشست ائمه جمعه استان برگزار شود، هدف از آن را بیان مسائل و مشکلات روز جامعه و ارائه راهکار برای آن دانست.

امام جمعه موقت قم اطلاع از فعالیت ائمه جمعه در جلسات عمومی را در برگزاری هرچه بهتر این جلسه مؤثر دانست و افزود: این جلسه به دنبال این هدف است تا ضمن آشنایی هرچه بیشتر با محل کار و مشکلات ائمه جمعه استان، نحوه اقبال بیشتر مردم به نماز جمعه و جایگاه ائمه نماز جمعه در شهرستان، از نظرات آنان نیز استفاده کند.

گفتنی است، این جلسه که قرار بود ساعت 11 برگزار شود با 45 دقیقه تأخیر ساعت 11:45 دقیقه برگزار شد و پس از سخنان کوتاه آیت‌الله امینی، زمانی که نوبت به سخنان سایر ائمه جمعه رسید، خبرنگاران به بیرون از جلسه هدایت شدند. /920/پ202/ج

ارسال نظرات