۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۱۳۷
استاد حوزه علمیه دزفول:

دشمنی با شهید بهشتی به سبب دلدادگی او به ولایت فقیه بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه دزفول خواستار احیای تفکر شهید بهشتی در جامعه شد و اظهار داشت: شهید بهشتی همواره بر اصل ولایت فقیه استوار بود و به همین دلیل شخصیت وی مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفت.
شهيد بهشتي شهيد بهشتي


حجت الاسلام مرتضی بیگدلی، استاد حوزه علمیه دزفول، امروز در نشست شورای اداری دزفول با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی، اظهار داشت: شهید بهشتی همواره بر اصل ولایت فقیه استوار بود و به همین دلیل شخصیت وی مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: به راستی که شهید بهشتی گوهری بود که سالیان سال از عمر خود را در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها گذرانده بود.

امام جمعه موقت دزفول گفت: از دست دادن شهید بهشتی برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حادثه تلخ و سنگینی بود.

وی با تاکید بر این که شهید بهشتی در عرصه مبارزاتی علیه رژیم پهلوی بسیار ممتاز عمل کرده بود، گفت: بزرگ‌ترین وظیفه دستگاه‌های اجرایی این است که تفکر این شهید را در جامعه احیا کنند.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که سخنان شهید بهشتی و اقدامات وی نشان می‌داد که آن شهید راه اسلام تفکر و اندیشه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را درک کرده، بیان داشت: سخنان و اندیشه‌های این شهید بزرگ از الطاف الهی سرچشمه می‌گرفت و باید راه آن ادامه یابد.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان سخنان خود، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، اظهار داشت: تنوع موضوع و حجم کار در این قوه بسیار بالا بوده؛ به طوری که کار ارزشمند احقاق حق مردم را به دوش می کشد.

همچنین حجت الاسلام صادق ابوهلال، دادستان دزفول، در بخش دیگری از این نشست، اظهار داشت: باید شخصیت برجسته و نقش مهم شهید بهشتی به عنوان یکی از یاران بزرگ امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی روشن سازی و برای نسل جدید تبیین شود.

وی در ادامه تصریح کرد: مدیریت این شهید بزرگوار در دوران خدمتش، در دراز مدت و در مسائل جاری کشور زبان زد بود و به دلیل قاطعیت در تصمیمات، مورد حمله دشمنان قرار گرفت.

حجت الاسلام ابوهلال با اشاره به این که مردم در بسیاری از مواقع از حق و حقوق خود آگاه نیستند، گفت: عده ای از این موقعیت سوء استفاده می کنند و حق دیگران را ضایع می کنند؛ از این رو باید از فرصت های به وجود آمده نهایت بهره را برد و در ایام هفته قوه قضاییه از کارشناسان این قوه در رسانه ها برای تنویر افکار عمومی و آشنایی آنها با برخی حقوق استفاده کرد.

دادستان دزفول در پایان سخنان خود، اظهار داشت: از کلیه ادارات و رسانه های گروهی درخواست می شود برای برگزاری مراسم های ویژه هفته قوه قضاییه و 7 تیر همکاری ویژه ای با این قوه داشته باشند.

گفتنی است این نشست با هدف تبیین برنامه های هفته قوه قضاییه و گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر برگزار شد./9465/پ202/ب

ارسال نظرات