۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۳۱۱۴۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورا گفت: رسالت سپاه در عرصه های سیاسی بصیرت‌بخشی و ارتقای بینش آحاد جامعه نسبت به مواضع دشمنان و فتنه‌گران داخلی و خارجی است.
سردار پورجمشيديان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی، در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه ناحیه هریس اظهار داشت: سپاه در هر برهه ای که احساس شود نظام اسلامی برای تاثیرگذاری این نهاد ولایی و انقلابی نیازمند است، وارد عمل خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که پاسداری از انقلاب اسلامی تنها در مسائل نظامی خلاصه نمی شود، خاطرنشان کرد: رسالت خطیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی است که این مسؤولیت حساس زمان و مکان نمی‌شناسد، چراکه سپاه و بسیج شب و روز برای دفاع از آرمان های امام و شهدا آماده است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به خدمات سپاه در دوران هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: سپاه پس از جنگ تحمیلی در عرصه های سازندگی قدم گذاشته و در این بخش نیز با اجرای پروژه های مهم، سربلند و موفق بوده است، نقش این نهاد در عرصه عمران و سازندگی بر کسی پوشیده نیست، پروژه پیچیده‌ای وجود ندارد که مجموعه سپاه طی آن افتخار آفرین نباشد.

سردار پورجمشیدیان همچنین به ماموریت‌های فرهنگی و سیاسی سپاه اشاره کرد و افزود: این سخن ضد انقلاب است که سپاه در همه چیز دخالت می کند، سپاه حزب گرا نیست اما انقلاب اسلامی حق حیات بر گردن ما دارد و ما نمی توانیم نظاره گر صحنه باشیم، تا دشمنان هر چه بخواهند بگویند و انجام دهند، بلکه سپاه رسالت دارد افکار عمومی را روشنگری و بصیرت بخشی دهد.

وی با تاکید بر این‌که نقش‌آفرینی سپاه در عرصه‌های سیاسی به معنای دخالت در امور سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: رسالت سپاه در عرصه های سیاسی بصیرت‌بخشی و ارتقای بینش آحاد جامعه نسبت به مواضع دشمنان و فتنه‌گران داخلی و خارجی است.

همچنین حجت الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس در سخنانی سپاه پاسداران را مولود مبارک انقلاب اسلامی دانست و گفت: سپاه پاسداران با انقلاب متولد شده و رشد کرده است و امروز شاهد دوران بلوغ سپاه زیر سایه ولایت و رهبری هستیم.

وی بزرگترین افتخار پاسداران سپاهی را ولایت مداری در هر شرایط زمانی و مکانی دانست و افزود: سپاه همواره با تبعیت از ولی فقیه زمان در کلیه ماموریت های محوله سربلند بیرون آمده که این خود نشان از تبعیت بی چون و چرای پاسداران سپاه از منویات و توصیه‌های مقام معظم رهبری است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از زحمات سرهنگ علی قویدل قدردانی و سرهنگ براتعلی ممی پور به عنوان فرمانده سپاه ناحیه هریس معرفی شد.

حمایت از تعاونی ها برای تحقق شعار سال ضروری است

حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، در دیدار مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تاکید بر تحقق کامل رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: تحقق مطالبات رهبری بدون عزم همگانی ممکن نخواهد بود.

وی بیکاری جوانان را مهم ترین معضل اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: بیکاری جوانان منشأ بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی است، ظرفیت‌های موجود در تعاونی‌ها برای اشتغال‌زایی و ارتقای تولید ملی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام احمدی اشتغال را یکی از اولویت‌های زندگی انسان و عامل رفع دغدغه‌های فکری عنوان کرد و گفت: حضور تعاونی‌ها بستری مناسب برای مشارکت‏ جامعه در فعالیت‌های اقتصادی خواهد بود، البته دولت باید نظارت جدی بر فعالیت تعاونی ها داشته باشد.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت با بیان این‌که تعاونی‌ها سهم بسزایی در تحقق شعار سال دارند، تصریح کرد: ایجاد و فعال سازی تعاونی‌های جدید و مورد اعتماد عمومی سبب جمع‏ شدن سرمایه‏های کوچک و به کار انداختن‏ آن در مسیر تولید و تقویت بنیه اقتصادی‏ خواهد بود.

وی با بیان این‌که بخش تعاون می‏تواند با مدیریت صحیح، سرمایه‏های کوچک مردم را در مسیر تولید، کارآفرینی و بهره‏وری قرار دهد، افزود: باید به صاحبان‏ سرمایه کوچک و مردم اطمینان داده شود که‏ سرمایه‏های آنان در اقتصاد ملی نقش مؤثری‏ ایفا خواهد کرد، در حقیقت تعاونی یکی از مهم‌ترین پایه‏های‏ توسعه در جوامعی نظیر ایران است.

وی با تشریح دغدغه‌های اقتصادی رهبر معظم انقلاب اسلامی و نقش دولت در تحقق مطالبات ایشان اظهار داشت: از دیدگاه مبانی حکومتی اسلام، تامین رفاه و آسایش جامعه در اولویت قرار دارد است، برای تحقق این امر بایستی با خروج از اقتصاد تک محصولی، با نگرش جهادی در عرصه اقتصاد فعالیت هایی کارشناسانه صوت گیرد.

حجت الاسلام احمدی توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای کارآفرینی و افزایش تولید ملی را خواستار شد و افزود: فنی و حرفه‌ای باید با تفکر جهادی و بسیجی وارد عرصه شود و در راستای آموزش مهارت‌های لازم برای توانمندی مرد و جامعه گام‌های مهمی برداشته و همگانی شود.

اولین جشنواره قرآن و خانواده در تبریز برگزار شد

اولین جشنواره قرآن و خانواده در تبریز با همکاری جامعه القرآن استان با هدف همراه شدن خانواده ها با قرآن و انس با کلام الله برگزار شد.

حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در جشنواره قرآن و خانواده به خصایص پیامبر اکرم (ص) و جایگاه ایشان نسبت به سایر پیامبران اشاره کرد و گفت: خدا در قرآن پیامبر اسلام را الگوی کامل معرفی کرده و می فرماید؛ «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ » و دین اسلام را کامل‎ترین دین خوانده است.

وی به پدران و مادران توصیه کرد برای پرورش فرزندان خود آنان را با قرآن آشنا کنید و نسبت به آموزش قرآن در خانواده با جدیت بپردازید./935/پ203/ب

ارسال نظرات