۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۱۱۶۲
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم:

طرح پایش سلامت اساتید حوزه علمیه با قوت ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم گفت: مرکز خدمات حوزه، مراقبت از سلامت اساتید حوزه‌های علمیه را که سرمایه‌های روحانیت شیعه هستند، وظیفه خود می‌داند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
مركز خدمات حوزه‌هاي علميه


حجت‌الاسلام محمد محمودی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که طرح پایش سلامت جسمانی اساتید سطوح عالی حوزه از سال 90 در دستور کار مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قرار گرفته و به قوت ادامه دارد، گفت: این طرح شامل گرفتن آزمایش‌های مختلف، نوار قلب، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و سایر اقدام‌های پزشکی می‌شود.

وی افزود: طرح پایش سلامت اساتید حوزه علمیه قم از سال گذشته برای اساتید حوزه علمیه برادران آغاز شد و امسال این طرح برای اساتید خواهر حوزه‌های علمیه خواهران گسترش پیدا کرده است که در این راستا، با مرکز جامعةالزهرا و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، نسبت به معرفی اساتید مکاتباتی شده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که پایش سلامت جسمانی اساتید حوزه از گذشته مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: سال گذشته گزارش آغاز طرح خدمت معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد که ایشان ضمن تشویق، این مسأله را مورد تأکید مقام معظم رهبری دانستند.

وی افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت که حدود 12 سال پیش، مقام معظم رهبری فرمودند «سنجش سلامت اساتید حوزه را جدی بگیرید و اقدام کنید» که البته اقدام‌های مختصری شروع شد، اما در این سطح نبود و امروز، این کار شما دقیقا انجام درخواست ایشان است.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات حوزه، مراقبت از سلامت اساتید حوزه‌های علمیه را که سرمایه‌های روحانیت شیعه هستند و بیش از سی سال از عمر شریف خود را تحت تعلیم و تربیت قرار گرفته، بر علوم مختلفی مسلط شده‌ و از سلامت خود غافل شده‌اند، وظیفه خود می‌داند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار مدیران و مسؤولان مرکز خدمات حوزه علمیه قم با علما و بزرگان حوزه، ابراز داشت: این دیدارها با هدف تعامل و تبادل گزارش‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات و در راستای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به طلاب و روحانیان حوزه علمیه قم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در این دیدارها که در محضر علما، بزرگان و شخصیت‌های حوزوی برگزار می‌شود، با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و مأموریت‌های مرکز خدمات حوزه علمیه قم، از نقطه نظرات آنها مطلع شده و در پیشبرد هرچه بهتر اهداف این مرکز استفاده می‌کنیم. /920/ت302/ن

ارسال نظرات