۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۱۸۸
نایب رییس انجمن مطالعات سیاسی حوزه:

تأثیر اندیشه سیاسی امام خمینی‌ بر بیداری اسلامی به صورت علمی ارائه شود

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس انجمن مطالعات سیاسی حوزه خواستار ارائه تأثیرات اندیشه سیاسی امام خمینی‌(ره) بر تحولات بیداری اسلامی به صورت آماری شد.
دکتر مسعود پور فرد، عضو هيأت علمي پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود پور فرد، نایب رییس انجمن مطالعات سیاسی حوزه، صبح امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به تأثیر شگرفت اندیشه سیاسی اسلام به ویژه اندیشه سیاسی امام خمینی‌(ره) بر تحولات بیداری اسلامی، خواستار ارائه این تأثیرات به صورت آماری و علمی شد.

وی با بیان این‌که گسترش مرزهای دانش، ظهور دانشمندان بسیار در رشته‌های مختلف علمی و رونق علوم سنتی و مدرن از نشانه‌های توفیق انقلاب اسلامی در اهداف و برنامه‌های خود است، گفت: تحولات انقلاب، نقطه عطف در اندیشه سیاسی اسلام است و اندیشه امام راحل به عنوان عامل مهم تأثیرگذار در اندیشه سیاسی اسلام بیان می‌شود.

نایب رییس انجمن مطالعات سیاسی حوزه در ادامه رسالت انجمن مطالعات سیاسی حوزه را براساس سند چشم‌انداز و در محورهای مرجعیت علمی جهان اسلام در دانش‌های مربوط، برخورداری از پایگاه علمی حوزوی مقبول و نقش بی‌بدیل، توانایی بهره‌برداری از ظرفیت‌های تخصصی موجود و نقش الگو بودن ترسیم کرد.

انجمن مطالعات سیاسی حوزه به همّت جمعی از اساتید و محققان علوم سیاسی در سال 83 بنیان نهاده شد که مهمترین دغدغه هیأت مؤسس آن، بیان دیدگاه‌های اسلامی و بررسی اندیشه سیاسی اسلام و ایجاد فضایی برای گفت‌وگوهای علمی، تبادل نظر و تضارب آراء و بیان آخرین یافته‌های علمی در این حوزه از دانش بوده است.

این انجمن‌‌ به انگیزه آسیب‌شناسی، آفت‌زدایی و نشاط‌‌ افزایی در محیط‌های علمی و معنوی حوزه، می‌کوشد با نیازسنجی دقیق و اولویت‌بندی آن‌ها، مانع ناهمسویی‌های زیانبار و گسست‌های خسارت‌زا شود و اعضای آن بر این اعتقادند که تحقق این مهم، بدون روحیه آزاداندیشی‌ و رویکرد اجتهادگرایانه و نظریه‌پردازانه، میسور نخواهد بود.

پورفرد با اشاره به رسالت انجمن مطالعات سیاسی حوزه تصریح کرد: این انجمن در راستای تقویت بنیان آزاداندیشی در حوزه و تعمیق اعضا، برنامه‌هایی را به انجام رسانده و آنها را محور فعالیت‌های خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به برگزاری نشست‌های علمی، نقد کتاب، کرسی های نظریه پردازی و کارگاههای علمی اشاره کرد. /920/پ202/ن

ارسال نظرات