۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۱۸۹

فعالیت کتابخانه امام خمینی ارومیه با 40 درصد نسخه سنگی و سربی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: 40 درصد مجموع کتابهای موجود در کتابخانه حوزه علمیه ارومیه را کتب سنگی و سربی شامل می شود که این موضوع نشان از غنای کتابخانه های حوزوی است.
کتابخانه ديجيتال


حجت الاسلام علیرضا عبدی فام، معاون پژوهشی حوزه های علمیه آذربایجان غربی، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه اظهار داشت: هم اکنون در کتابخانه حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه 35 هزار جلد کتاب حفظ و نگهداری می شود.

وی وجود 40 درصد کتاب های سنگی و سربی را نشان از قدمت تاریخی و غنای علمی کتابخانه حوزه علمیه ارومیه دانست.

حجت الاسلام عبدی فام تصریح کرد: کتابخانه حوزه علمیه ارومیه از لحاظ علمی و پژوهشی بسیار غنی است؛ اما متاسفانه به دلیل ضعف تعامل حوزه و دانشگاه تنها 10 درصد دانشجویان از این کتابخانه استفاده می کنند.


معاون پژوهش حوزه های علمیه آذربایجان غربی تقویت وحدت حوزه و دانشگاه را یکی از راهکارهای توسعه همکاری علمی و فرهنگی اعلام کرد.

وی در تشریح فعالیتهای علمی و پژوهشی حوزه علمیه استان اظهار داشت: در راستای گسترش فعالیت‌های تحقیقی و پژوهشی حوزه علمیه استان از سال گذشته اتاق‌های پژوهش در همه مدارس علمیه استان راه اندازی شده و امکاناتی چون دستگاه‌های رایانه، نرم‌افزارهای پژوهشی و تحقیقی، اینترنت و همچنین کتاب تجهیز شده است.

حجت الاسلام عبدی فام، برگزاری دوره های دانش افزایی با موضوعات تدریس پژوهش و تحقیق محور برای معاونان پژوهشی و اساتید مدارس علمیه استان، کارگاه مقاله نویسی حوزوی و همچنین المپیاد علمی طلاب استان را از اقدامات انجام شده اعلام کرد./936/ت302/ب

ارسال نظرات