۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۱۱۹۲
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماکو:

نبود متولی مشخص آسیب جدی در اداره امور مساجد است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماکو گفت: یکی از مهم ترین و اساسی ترین آسیب های مساجد چند مدیریتی و نبود متولی مشخص برای اداره امور مساجد است.

بهنام دلبند، سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماکو، در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان این که نزدیک به پنجاه ارگان در کشورخود را متولی امور مساجد معرفی می کنند، اظهار کرد: تعدد متولی در این حوزه در دراز مدت باعث رکود مساجد و همچنین عدم رغبت جوانان برای حضور در این اماکن معنوی می شود.

این مسؤول در ادامه واگذاری امور مساجد به ارگانهای غیر تخصصی و اعطای اعتبار مساجد به این ارگانها برای پیگیری امور مساجد را یک کار غیر کارشناسی عنوان کرد و گفت: این امر باعث نوعی تفرقه افکنی و ایجاد دلزدگی در جامعه نسبت به امورات مساجد می شود.

وی یکی دیگر از آسیب های مساجد را عدم توان مالی مساجد برای تامین هزینه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: در شهرستان ماکو فقط شش باب از مجموع مساجد دارای درآمد هستند این در حالی است که بخش عمده ای از هزینه های عمرانی مساجد از طریق مستغلات و موقوفات متعلق به این مساجد تامین می شود، ولی بقیه مساجد هیچگونه درآمدی نداشته و هزینه های جاری آن از سوی مردم تامین می شود که این امر نیز همواره با چالش روبرو است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ماکو، در ادامه همچنین بر ضرورت توجه به مهندسی مساجد با نیاز مخاطب امروزی برای جذب حداکثری افراد به ویژه نسل جوان در برنامه های فرهنگی مساجد تاکید کرد.

دلبند بیان داشت: اگر در ساخت و معماری مساجد بتوانیم از مهندسین و طراحانی استفاده کنیم که به اسلوب و روش های مدرن معماری با تلفیق فرهنگ و عناصر دینی و اسلامی آشنا هستند بدون شک در طراحی مساجد همگام با نیاز مخاطب امروز توفیق بهتری حاصل خواهیم کرد./936/ت303/ب

ارسال نظرات