۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۲۰۳
در قم؛

جشنواره بین‌المللی امام خمینی ویژه اندیشه سیاسی اسلام برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین جشنواره بین‌المللی امام خمینی‌(ره) ویژه اندیشه سیاسی اسلام با تأکید بر اندیشه سیاسی امام در قم برگزار می‌شود.
حضرت امام خميني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدکاظم سیدباقری، عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران که امروز در سالن اجتماعات انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد از فراخوان نخستین جشنواره بین‌المللی امام خمینی‌(ره) ویژه اندیشی سیاسی اسلام با تأکید بر اندیشه سیاسی امام خبر داد.

وی در ادامه زمینه‌سازی برای ارتقا، تقویت و توسعه مطالعات سیاسی اسلام، آشناسازی و عمق‌بخشی آگاهی حوزه‌های علمیه به نقش دانش سیاسی اسلام در حوزه تولید علم، فرهنگ و تمدن‌سازی، معرفی توان علمی حوزه‌های علمیه در حوزه علوم اسلامی و انسانی و دانش سیاست را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

دبیر علمی جشنواره بین‌المللی امام خمینی‌(ره) افزود: تمهید و زمینه‌سازی برای تشویق و هدایت استعدادهای جوان برای انجام پژوهش‌های عمیق ‌بومی، بنیادی و کاربردی در حوزه دانش سیاست، کمک به باز اندیشی، بازخوانی میراث فکری و علمی دانش سیاسی از منظر اسلام و شناسایی کتب و نویسندگان برتر در حوزه مطالعات سیاسی از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف این جشنواره می‌توان به تقویت روحیه و انگیزه پژوهش در میان پژوهشگران اندیشه سیاسی اسلام، شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پژوهش حوزویان با توجه به نیازها نظام سیاسی اسلام، رصد آخرین پژوهش‌ها و مطالعات در حوزه اندیشه سیاسی اسلام اشاره کرد که زمینه را برای نظریه‌پردازی و پاسخ به شبهات در عرصه مطالعات سیاسی اسلام فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدباقری در ادامه از تشکیل سه کمیته علمی، اجرایی و بین‌الملل در این جشنواره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با توجه به تلاش و تکاپوی علمی در این زمینه، بتوان به نیازشناسی، ظرفیت‌سنجی و رصد اندیشه سیاسی اسلام در قالب شناسایی نویسندگان، نهادها و مؤسسات و مجلات برتر در حوزه اندیشه سیاسی اسلام دست یافت.

وی با بیان این‌که کلیه آثار پژوهشی تنظیم شده در قالب کتاب‌های منتشره، رساله‌های دکتری و سطح چهار از سال 85 به بعد، در این حوزه می‌گنجد، افزود: شخصیت‌های علمی از کشورهای مالزی، مصر، تونس،‌ روسیه و کشورهای دیگر اسلامی که در حوزه اندیشه سیاسی اسلام و بخش ویژه آن کار کرده‌اند، برای بررسی رویکرد بین‌الملل اندیشه سیاسی اسلام به این همایش دعوت شده‌اند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،‌ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی‌(ره)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی،‌ پژوهشگاه اندیشه و فرهنگ اسلامی، دانشگاه مفید، جامعةالمصطفی العالمیه، استانداری قم، صدا و سیمای قم، دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در برگزاری این همایش همکاری می‌کنند.

وی از همه پژوهشگران و محققان اندیشه سیاسی اسلام و علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره خواست که آثار خود را حداکثر تا پایان مردادماه 91 به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام خمینی‌(ره) به نشانی قم ـ بلوار جمهوری ـ کوچه شماره 2 ـ ساختمان انجمن‌های علمی ـ طبقه سوم ـ انجمن مطالعات سیاسی ارسال کنند. /920/پ202/ن

ارسال نظرات