۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۳۱۲۰۷
مهر ماه؛

هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ آذربایجان غربی مهر ماه امسال برای هفتمین سال میزبان جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری خواهد بود.
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان غربي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی شعر رضوی گفت: به مناسبت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصومه مطهره (س) آذربایجان غربی میزبان هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری خواهد بود.

وی ادامه داد: این جشنواره بین المللی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ ناب رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت ثامن الحجج (ع) و بزرگداشت خالقان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره امام رضا (ع) روزهای دوم و سوم مهر ماه در تالار شمس مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می شود.

این مسؤول آذربایجان غربی را تنها برگزار کننده جشنواره بین المللی رضوی عنوان و تصریح کرد: عمده کشورهای استقبال کننده از این جشنواره ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان، جمهوری خودمختار نخجوان و آلمان هستند.

حجت الاسلام کریمی با تشریح شرایط جشنواره بیان کرد: این جشنواره مشتمل بر دو بخش اصلی و جنبی است که بخش اصلی شامل اشعار ارسالی مسابقه است که باید مربوط به شرح فضایل، مناقب، مودت، و سیره پاک حضرت ثامن الحجج (ع)، خواهر گرامی ایشان و عشق به آن بزرگواران باشد.

به گفته این مسؤول، پیامک ادبی و طراحی پوستر و تندیس هفتمین جشنواره شعر رضوی بخش جنبی را شامل می شود.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را دهم شهریور ماه سالجاری عنوان و خاطرنشان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره پانزدهم شهریور ماه مورد داوری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه از برگزاری پنجمین سمینار تعامل اقوام و ادیان، مطبوعات و رسانه خبر داد و گفت: این سمینار با حضور مسؤولان و پژوهشگران استانی و کشوری سیزدهم تیرماه به مدت یک روز در ارومیه برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه این همایش در چهار محور هویت، رسانه، مهندسی فرهنگی و بیداری اسلامی است، گفت: تا کنون 60 اثر از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و تهران به دبیرخانه این همایش رسیده است.

این مسؤول در پایان بر صدور گواهی حضور برای شرکت کنندگان در سمینار خبر داد و تاکید کرد: حضور خبرنگاران استان در این سمینار اجباری بوده و در ارزشیابی خبرنگاران و سایت ساماندهی خبرنگاران (سمان) موثر خواهد بود./936/پ202/ب

ارسال نظرات