۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۳۱۲۲۱
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد:

عاملان بی حرمتی به قرآن کریم مجازات نمی شوند

خبرگزاری رسا ـ مقامات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با غیر عمدی خواندن بی‌حرمتی نیروهای نظامی آمریکا به ساحت مقدس قرآن کریم در اسفند سال گذشته که علاوه بر اهانت به اسلام و مسلمانان منجر به بروز درگیری‌ها در افغانستان و شماری از مردم این کشور شد، از عدم مجازات و یا مجازاتی سبک برای این نظامیان خبر دادند.
افغانستان


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مای فاکس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد: نتیجه بازجویی‌های اخیر نظامی در مورد هتک حرمت هفت نفر از نیروهای نظامی آمریکا به قرآن کریم با سوزندان آن در یکی از پایگاه‌های هوایی آمریکا در افغانستان، به آنجا رسید که این افراد سهواً مرتکب این عمل زشت شده‌اند و جرم آن‌ها به جای یک جرم جنایی، تخطی اداری محسوب می‌شود.

مقامات آمریکایی پیش‌تر نیز ادعا کرده بودند که این افسر و شش سرباز نیروی دریایی آمریکا، پس از آنکه متوجه شدند که زندانیان زندانی در پایگاه هوایی بگرام در افغانستان با استفاده از قرآن‌ها و کتاب‌های اسلامی موجود در این زندان و نوشتن یادداشت در آن‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، اقدام به جمع‌آوری این کتاب‌ها کردند که بعد این کتاب‌ها در کوره‌ای سوزانده شد اما هیچ سوء قصدی در میان نبوده و این اقدام، جرم محسوب نمی‌شود.

گفتنی است، نیروهای آمریکایی در پایگاه بگرام افغانستان در شمال کابل در روز اول اسفند 1390 با به آتش کشیدن صدها جلد قرآن، موجی از خشم و انزجار را در شهرهای مختلف افغانستان و سایر کشورهای اسلامی ایجاد کردند.

به دنبال هتک حرمت قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام از روز دوم اسفند تظاهرات گسترده‌ای در بسیاری از ولایت‌های این کشور در محکومیت این اقدام آغاز شد./982/ب902/ک

ارسال نظرات