۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۲۲۴
در دیدار رییس مرکز خدمات حوزه مطرح شد؛

تاکید آیت‌الله نوری همدانی بر شناسایی و حمایت جدی از نخبگان حوزه

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از طلاب و فضلای نخبه حوزه، شناسایی توانایی‌های علمی طلاب را برای ارائه خدمات به آنها لازم دانست و گفت: باید به طلاب نخبه خدمات ویژه ارائه شود.
آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور و معاونان وی، ضمن تقدیر از فعالیت های این مرکز، افزود: در خدمت رسانی به طلاب باید بین طلبه عادی و طلبه نخبه تفاوتی قائل شد؛ طلابی که ویژگی خاصی در زمینه علمی، تبلیغی دارند باید مورد توجه ویژه باشند.

این مرجع تقلید شناسایی نخبگان حوزه را جهت خدمت رسانی به آنها لازم دانست و گفت: بسیاری از افراد فاضل وجود دارند که به صورت گمنام زندگی می کنند، شما با شناسایی و تشویق آنها می توانید به این ارزش ها را احیا کنید و در اشاعه چنین فرهنگی مؤثر باشید.

این استاد درس خاج حوزه علمیه قم، شناختن طلاب از سوی اساتید را یکی از نقاط قوت حوزه های علمیه در زمان های گذشته عنوان کرد و گفت: در گذشته اساتید تک تک شاگردان خود را می شناختند، استعداد های علمی هر فرد را می دانستند و همانند یک پدر از مشکلات زندگی آنها مطلع بودند و درصدد رفع آنها برمی آمدند.

وی در خصوص کارها و اقدامات متنوع مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور، گفت: خدمات درمانی، سرکشی و رسیدگی به وضعیت علمای بیمار و سالمند از جمله کارهای مهمی است که شما انجام می دهید و منشأ همه اینها خیر کثیری است که از سوی مقام معظم رهبری ساری و جاری است.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اهتمام ویژه علمای گذشته به وضعیت شاگردان‌شان،خاطرنشان کرد: افرادی همچون سید رضی به وضعیت معیشتی طلابی که نزد ایشان تحصیل می کردند عنایت خاصی داشتند و کمک های مالی ای که به ایشان می شد را در اختیار طلاب قرار می داد.

وی افزود: برخی علما با وجود مشغله فراوان و کهولت سن، نماز و روزه استیجاری به جا می آوردند تا بتوانند دغدغه طلاب را نسبت به مشکلات مالی را کاهش دهند./928/پ202/ج

ارسال نظرات