۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۳۱۲۳۹
آیت الله شبستری:

فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به دنبال پشت‌میزنشینی نباشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دانش آموخته‌گان کشاورزی می توانند نقش مهمی در توسعه این بخش در استان ایفا کنند.
آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مشترک کارگروه توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی با ائمه جمعه و فرمانداران استان اظهار داشت: ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی استان، بهترین عرصه برای تحقق افزایش تولید ملی و اشتغال‌زایی است.

وی با بیان این‌که نباید فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به دنبال پشت‌میزنشینی باشند، خاطر نشان کرد: دانش آموخته‌گان کشاورزی می توانند نقش مهمی در توسعه این بخش در استان ایفا کنند، بایستی فرهنگ کار و کارآفرینی جایگزین فرهنگ پشت‌میزنشینی در کشور باشد.

امام جمعه تبریز خودکفایی کشور در برخی محصولات استراتژیک کشاورزی را مرهون تلاش و همت کشاورزان کشور دانست و تصریح کرد: دولت بایستی با تضمین خرید محصولات کشاورزی و مقابله با دلالی و واسطه‌گری در این بخش، بیش از گذشته از فعالان بخش کشاورزی حمایت کند.

آیت‌الله شبستری مکانیزه کردن فرایند تولید در بخش کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این امر با همکاری قشر جوان و تحصیل کرده سریع‌تر ممکن می شود، افزون بر این‌که بهره‌مندی کشاورزان از دانش روز می تواند در ارتقای کمی و کیفی تولید داخل نقش بسزایی داشته باشد.

همچنین احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی با تشریح اهمیت خودکفایی در بخش کشاورزی اظهار داشت: با تشکیل کارگروه کشاورزی در شهرستان‌ها درصدد بهره گیری هر چه بیشتر از توانایی های بومی برای اتخاذ راهکارهای عملی به منظور توسعه بخش کشاورزی هستیم. بیشترین بهره مندی در این بخش با کمترین سرمایه حاصل می شود.

مسعود محمدیان، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به ارائه گزارشی از وضعیت کشاورزی در استان پرداخت./935/پ203/س
ارسال نظرات