۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۲۵۳
مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران خبر داد؛

ارائه خدمات امور بین الملل مسجد جمکران به زائران غیر ایرانی

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، از فعالیت شبانه روزی امور بین الملل روابط عمومی این مکان مقدس در جشن های نیمه شعبان خبر داد.
مسجد جمکران


به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم صدوقی، مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران گفت: این واحد با هدف خدمات دهی به زائران و میهمانان غیر ایرانی که از کشورهای دور و نزدیک به این مسجد مقدس مشرف می شوند از سال 1389 راه اندازی شد.
وی در ادامه به تبیین وظایف این واحد پرداخت و ابراز داشت: تأسیس بخش مترجمین (جذب خادمین افتخاری مسلط به زبان های عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه)، چاپ تاریخچه و اعمال مسجد مقدّس جمکران به زبانهای (عربی،‌ فارسی، انگلیسی،‌اردو و ترکی آذربایجانی) از جمله فعالیت های این واحد می باشد.

صدوقی ادامه داد: اعزام مترجمین به منظور راهنمایی و بیان تاریخچه، اعمال و اهمّیت مسجد مقدّس جمکران برای میهمانان غیر ایرانی مسجد مقدّس که بصورت انفرادی یا گروهی و کاروانی از سوی این واحد مدیریت می شوند.

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران "آشنا نمودن زائرین غیر ایرانی با واحد های مختلف مسجد مانند کتابخانه، طرح جامع عمرانی ، انتشارات را از دیگر فعالیت های این واحد عنوان کرد و افزود: دریافت شماره تماس و ایمیل زائران غیر ایرانی به منظور تداوم ارتباط و ارسال مطالب مهدوی جهت رشد فکری ایشان از برنامه های دیگر این واحد است که در حال اجرا است.

وی گفت: راه اندازی مرکز پاسخ به شبهات، جهت سخنرانی بین کاروانهای زائران غیر ایرانی با بهره گیری از روحانیون مسلط به زبانهای خارجی، تهیه هدایای اطلاع رسانی با موضوعاتی از جمله؛ تاریخچه مسجد(به زبان های خارجی)، قرآن(انگلیسی یا عربی) و.. می توان اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران تولید برنامه های غیرفارسی توسط مرکز امور رسانه روابط عمومی به زبانهای مختلف برای پخش از شبکه های برون مرزی صداوسیما و مستند شفایافتگان با زیر نویس عربی، فارسی و اردو را از دیگر فعالیت های واحد بین الملل روابط عمومی این مکان مقدس معرفی کرد.

وی افزود: انتشارکتاب وظایف منتظران(نا پیدا ولی با ما) به زبان انگلیسیunseen yet wich us، راه اندازی بخش آرشیو جهت کتب و مقالات به زبانهای انگلیسی، اردو، عربی و آذری، همکاری با امور رسانه روابط عمومی و ساخت برنامه جهت پخش از شبکه های برون مرزی صداوسیما که 5 برنامه به زبانهای انگلیسی ، اردو و عربی ساخته شده و پخش گردیده است از دیگر فعالیت های این واحد می باشد.

صدوقی ادامه داد: ارسال دی وی دی برنامه های تولیدی امور بین الملل جهت نشر معارف مهدوی برای دفاتر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و اعزام کارشناس انگلیسی زبان و عرب زبان برای شرکت در برنامه های برون مرزی صداوسیما از دیگر برنامه های واحد بین الملل روابط عمومی مسجد مقدس جمکران عنوان کرد.

مدیرروابط عمومی و امور بین الملل مسجدمنقدس جمکران در پایان با اشاره به اینکه خادمین امور بین الملل روابط عمومی در ایام نیمه شعبان به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات اطلاع رسانی به زائرین غیر ایرانی میباشند خاطرنشان کرد: در ایام برگزاری جشن های نیمه شعبان خادمین مترجم در دو شیفت کاری 12 ساعته در دفتر امور بین الملل روابط عمومی (مستقر درساختمان مقابل درب پنج مسجد) پذیرای میهمانان غیر ایرانی هستند./919/د102/ن

ارسال نظرات