۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۲۷۱

هشتمین جشنواره فرهنگی مهدویت ویژه نیمه شعبان در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد جشنواره مهدویت و مشاور عالی استاندار قم گفت: امسال هم‌چون هفت سال گذشته جشنواره مهدویت ویژه نیمه شعبان در قم برگزار خواهد شد.
مهدويت

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد عرب رییس ستاد جشنواره فرهنگی مهدویت و مشاور عالی استاندار قم در نشست خبری هیأت و کانون خادم الرضا(ع) گفت: هشتمین جشنواره فرهنگی مهدویت ویژه میلاد حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) به مدت ده روز از تاریخ دوازدهم تا بیستم تیر ماه در قم و سایر شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در سال‌های گذشته استقبال از برنامه‌های ویژه میلاد حضرت مهدی(عج) بسیار خوب بوده است و مراجع بزرگوار تقلید و مسؤولین استان قم همکاری‌های خوبی با ستاد برگزاری اعیاد شعبان داشتند که جا دارد از همه آن ها تشکر شود.

مشاور عالی استانداراظهار داشت: این جشنواره که در مدت ده روز برگزار خواهد شد، به نام دهه مهدویت نام‌گذاری شده است و هرکدام از روز‌های این دهه هم به نام‌های خاصی نام‌گذاری شده اند.

وی از برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این جشنواره خبر داد و افزود: در مدت برگزاری جشنواره مهدویت نمایشگاهی از فعالیت‌های هفت دوره گذشته جشنواره و هیأت خادم‌الرضا(ع) و همچنین کلاس‌های مشاوره خانواده و تربیتی، عکس، پوستر و بروشور برگزار خواهد شد.

رییس ستاد جشنواره مهدویت در پایان یاد آور شد: امسال جشنواره مصادف شده است با بیستمین سال تأسیس هیأت و کانون خادم الرضا(ع) و ما به خود می بالیم که کارهای این مجموعه مورد تأیید مراجع بزرگوار تقلید، مقامات اجرایی و مسؤولین استانی بوده است و این مطلب با حضور این بزرگوراران در مراسم هیأت مشهود است.

در ادامه آیت پیمان، رییس سیاست‌گذاری هیأت و کانون خادم الرضا گفت: دهه مهدویت به جهت فرهنگ مهدویت و انتظار نهادینه شده است و ما با رفتن به این سمت و سو فعالیت های فرهنگی و تربیتی خودمان را هدف‌مند کرده ایم.

وی با اشاره به تشکیل ستاد‌هایی در کنار جشنواره گفت: ستاد جشنواره آینده روشن، ستاد طلیعه ظهور، ستاد دکترین مهدویت، ستاد جشن های ویژه مسجد مقدس جمکران و ستاد برگزاری جشن های مردمی از ستاد های بزرگ و فعال در کنار جشنواره فرهنگی مهدویت هستند.

رییس سیاست‌گذاری هیأت خادم‌الرضا(ع) اظهار داشت: دشمنان با ایجاد شبهه در باب مهدویت سعی در کم‌رنگ کردن فرهنگ مهدویت دارند ما با استفاده از افراد تحصیل کرده در زمینه مهدویت به شبهات در زمینه مهدویت پاسخ می‌دهیم.

گفتنی است این جشنواره از سال 1383 با همکاری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، کمیته امداد امام خمینی(ره)، معاونت فرهنگی فرهنگ و ارشاد، صندوق قرض الحسنه موسی‌بن‌جعفر(ع)، شهرداری، اداره کل تربیت بدنی، مرکز تخصصی مهدویت و نیروی انتظامی استان قم و با محوریت هیأت و کانون خادم الرضا(ع) در دهه مهدویت برگزار می‌شود./905/پ202/ن

ارسال نظرات