۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۳۱۲۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

عقب‌راندن افراد شایسته از مسؤولیت‌ها به ضرر مردم تمام می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی عدم شایسته‌سالاری را عامل به قدرت رسیدن افراد نالایق و عقب ماندگی جامعه دانست و تصریح کرد: انتخاب مدیران مسؤولان در دستگاه های دولتی به ویژه در جایگاه‌های حساس، باید بر اساس معیار و کارآیی آنان باشد، نه از روی حب و بغض که در غیر این‌صورت زیان خواهیم کرد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در شورای اداری شهرستان مراغه اظهار داشت: مسؤولان نظام اسلامی بایستی اخلاق و منشی منطبق بر ارزش‌های اسلامی و مورد تأکید مولای متقیان علی(ع) داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین علی(ع) عامل شکست دولت ها را در چهار عمل تضییع اصول، غرور و خودبینی، مقدم شمردن افراد نالایق در انتخاب مسؤولیت ها و عقب راندن افراد شایسته و افاضل می دانند، هر گاه نظام اسلامی گرفتار یکی از این موارد شود،به یقین انحرافاتی بروز خواهد کرد.

امام جمعه مراغه عدم شایسته‌سالاری را عامل به قدرت رسیدن افراد نالایق و عقب ماندگی جامعه دانست و تصریح کرد: انتخاب مدیران مسؤولان در دستگاه های دولتی به ویژه در جایگاه‌های حساس، باید بر اساس معیار و کارآیی آنان باشد، نه از روی حب و بغض که در غیر این‌صورت زیان خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی تعهد و تخصص را دو شرط لازم برای تصدی پشت مدیریت در نظام دانست و گفت: در هر حکومتی با توجه به فرهنگ و اعتقادات آنها، اصولی وجود دارد که مدیران و مسؤولان هر قوه باید به آن پایبند بوده و آنها را در سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی ادامه داد: وجود غرور و خودبینی در مسؤولان موجب عقب ماندگی حکومت‌ها از آرمان ها و اهداف خود می‌شود و نباید اعتماد به نفس بیش از اندازه، آنان را دچار غرور کاذب کند، یک مدیر موفق هیچ گاه شعار نمی دهد، بلکه در عمل به وعده‌ها و قول‌هایی که به مردم داده وفا می کند.

امام جمعه مراغه خواستار بهره‌مندی مدیران از افکار و اندیشه‌های صاحب‌نظران و نخبگان در عرصه های مختلف شد و افزذ: مدیرانی موفق هستند که بتوانند با برنامه ریزی، اهداف خود را پیش برده و در تمام کارهای پیش روی خود به ایده های صاحبان فکر و نخبگان اعتبار بخشیده و آنها را در کارها مشارکت دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان با انتقاد از گرانی‌های اخیر اظهار داشت: افزایش سه هزار تومانی یارانه‌ها و قیمت نان زمینه سودجویی برخی در بازار را فراهم کرده است، بایستی نظارت بر قیمت‌های بازار بیش از گذشته و با جدیب مضاعف پیگیری شود.

وی افزایش خود سرانه قیمت برخی کالاهای اساسی و ضروری مردم را عامل نارضایتی عمومی دانست و افزود: دولت و مجلس بایستی در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها احتمال هرگونه سوء استفاده سودجویان را حساب کنند و نظارتی قاطع بر قیمت‌ها و کنترل تورم داشته باشند./935/پ202/س
ارسال نظرات