۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۲۹۱
آیت‌الله باریک بین:

شهید بهشتی مظهر عدالت و خار چشم دشمنان نظام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین، عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.
نماينده ولي فقيه در قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله هادی باریک‌بین، نماینده ولی فقیه در قزوین امروز در دیدار مسؤولان قضایی استان، گفت: شهید بهشتی یک شخصیت کم‌نظیر و بزرگ برای نظام اسلامی و از جنبه‌های فکری، عقیدتی و سیاسی شخصیتی بسیار متفکر بود.

وی، شهید بهشتی را عالم و اسلام شناسی بزرگ برای نظام اسلامی معرفی کرد و با بیان این‌که این شهید راه اسلام و انقلاب، تشنه خدمت بود، افزود: ایشان به حق معمار دستگاه قضای اسلامی نام گرفت.

امام جمعه قزوین حق‌پذیری، صبر، بردباری و ساده‌زیستی را از ویژگی‌های آیت‌الله شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: شهید بهشتی مظهر عدالت بود و در زمان حیات مظلوم زیست و خار چشم دشمنان بود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، به نقش این مجموعه در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه در حقیقت به عنوان نبض و نماد اصلی یک حکومت اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در قزوین عدالت و احقاق حق بر اساس احکام متعالی اسلام را شاخصه حکومت اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: برقراری عدالت یکی از وظایف مهم دستگاه قضا است که این مسأله از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به صورت جدی دنبال شده است.

وی با بیان این‌که در اندیشه علوی عدالت مایه حیات و زندگی است، تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) برپایی عدل را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حکومت خود بیان کرده بودند و همواره بر برپایی این مسأله مهم در جامعه تأکید می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به این‌که هدف از قضاوت از دیدگاه امیر‌ مؤمنان(ع) گسترش قسط و عدالت، احقاق حق و ابطال باطل و گرفتن حق ناتوان از توانمندان است، بیان داشت: آن امام همام همواره به دنبال ایجاد مساوات و اصلاح‌گری جامعه در ابعاد مختلف بود.

آیت‌الله باریک‌بین یادآور شد: مبانی قوه قضاییه در جمهوری اسلامی ایران بر‌ اساس مبانی اسلام شکل گرفته و حقوق مردم نیز منطبق بر موازین اسلامی وضع می‌شود و این مهم موجبات گسترش روز افزون عدالت در جامعه را فراهم کرده است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سبب شده است امروز همه کشورها برای پیشرفت و توسعه از ایران الگوگیری کنند و این مهم به خاطر ولایت‌مداری مردم محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیداری اسلامی در خاورمیانه اشاره کرد و با بیان این‌که بیداری اسلامی برگرفته از اندیشه متعالی امام راحل است، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان منطقه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را الگوی حرکت‌های آزادی‌خواهانه خود قرار داده‌اند./950/پ202/ج

ارسال نظرات