۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۳۱۴۰۸

عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اعلام برنامه‌های هفته قوه قضاییه، حادثه 7 تیر انقلاب را بیمه کرد و تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین در آبادان، از عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه
نعمت‌الله بهروزی، رییس دادگستری آبادان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، با تبریک و گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: برای نکوداشت هفته قوه قضائیه هشت برنامه‌ را در دستور کار قرار داده ایم که انشاءالله در فرصت مناسب هر کدام را به صورت جداگانه برگزار میکنیم.

وی با تشریح برنامه‌های دادگستری آبادان گفت: در روز یکم تیرماه سال جاری، غبارروبی و گل‌افشانی قبور مطهر شهدا، روز دوم حضور قضات و کارکنان دادگستری در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز و سوم تیرماه حضور رییس دادگستری، دادستان و دهیاران شهرستان همچنین رؤسای شوراهای روستایی در روتین برنامه‌های اول هفته است.

رییس دادگستری آبادان تصریح کرد: در چهارم تیرماه نیز دیدار قضات دادگستری با زندانیان، مراسم تجلیل از‌ جانبازان شاغل‌ در دادگستری آبادان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده این ارگان به‌مناسبت روز جانباز است.

وی اضافه کرد: پنجم تیرماه نیز مراسم محفل انس و شبی با قرآن با حضور قاریان و گروه‌های تواشیح ممتاز کشوری به‌مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) از دیگر برنامه‌های دادگستری آبادان برای همراهی در جشن و سرور شهروندان در اعیاد اسلامی است.

بهروزی در پایان اظهار داشت: برگزاری نشستی با حضور رییس دادگستری و دادستان آبادان با سران عشایر منطقه در ششم تیرماه، دیدار قضات و کارکنان دادگستری با امام جمعه آبادان، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفت تیر و اقامه نماز وحدت با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان اداره‌های شهرستان آبادان، پایان‌بخش برنامه‌های دادگستری در هفته قوه قضائیه در شهرستان است.

حادثه 7 تیر انقلاب را بیمه کرد

بهروز فرج‌الهی، فرماندار هندیجان، با اشاره به نزدیک شدن حادثه 7 تیر، گفت: شهید بهشتی یک ملت بود و در تدوین قانون اساسی و منشور اسلامی و روشنگری اصل دین محمدی نقش بسیار مهمی داشت.

وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی، منافقان کوردل با تحریک دولت‌های غربی چه شایعاتی را در جامعه پخش و چه اتهاماتی را به شخصیت بزرگ شهید بهشتی که وارد نکردند، به طوری که آنان با به راه‌اندازی توطئه‌های بی‌شمار دست به پلیدی‌های بسیار زده و خون‌های بی‌گناه زیادی را در راه از بین بردن اسلام ریختند.

این مقام مسؤول در ادامه افزود: شهدای جنگ تحمیلی و هفت تیر بسیار بزرگ بوده و تقویم تاریخ بی‌بدیل انقلاب و اسلام هیچ‌گاه آنها را به باد فراموشی نمی‌سپارد.

فرج‌الهی در ادامه بیان داشت: امنیت کشور از گرو شهدای هفت تیر بوده و آنان مقاوم‌ترین راه ایستادگی را به ملت شهیدپرور ایران نشان دادند.

وی گفت: امروز ملت ما به برکت خون شهید بهشتی و 72 تن از یارانش پایدارتر از همیشه در مقابل هجمه‌های دشمنان شرق و غرب ایستاده و در عرصه فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی همچنان پیشتاز است.

فرماندار هندیجان در پایان با اشاره به اینکه به‌مناسبت گرامیداشت این روز بزرگ برنامه‌های مختلفی در دستور کار ادارات شهرستان گنجانده شده، اظهار داشت: امیدواریم با هماهنگی و تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بیش از پیش شاهد اجرای برنامه‌های در خور شأن این روز باشیم.

تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین در آبادان

عادل عساکره، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان، از تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین در آبادان به‌مناسبت هفته پاسدار خبرداد و گفت: به ‌مناسبت هفته پاسدار، حلقه‌های شجره طیبه صالحین در مساجد این منطقه تشکیل می‌شود.

وی در ادامه افزود: برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی، حجاب و عفاف توسط اساتید مجرب و با حضور اقشار عمده جامعه شهری و روستای در مناطق مختلف در راستای تحقق اهداف فرهنگی ناحیه مقامت بسیج آبادان به‌مناسبت گرامیداشت هفته پاسدار است.

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه‌های دیگر سپاه آبادان در طرح اوقات فراغت تصریح کرد: تشکیل حلقه‌های شجره طیبه صالحین، در همه اقشار بسیج و به صورت گروه‌های کوچک، بزرگ در مساجد و پایگاه‌های بسیج محله‌های شهری و روستایی از شاخص‌های مهم برنامه‌های سپاه شهرستان به‌شمار می‌رود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج افزود: حلقه‌های شجره طیبه صالحین، بحث‌های فرهنگی، معرفتی، تربیتی و بصیرتی را با حضور رده‌های مختلف سنی و تدریس اساتید روحانی در خود گنجانده و گروه‌های جوان را به سوی ارزش‌های اسلامی و فرهنگ جهادی رهنمود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما با انجام اقدامات فوق در راستای تبیین ارزش‌های بسیج در بین جوانان در راستای رشد افکار معنوی آنها است.

عساکره در پایان از مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست در هفته پاسدار برنامه‌های ویژه‌ این ارگان را حمایت کرده و بیش از پیش به ارتقای فرهنگ بسیجی در منطقه همت ورزند./9465/د101/س
ارسال نظرات