۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۱۳۱۴۱۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

بازاریان در سرنوشت اقتصادی و سیاسی کشور نقش تعیین کننده‎ای دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: نقش بازار در خنثی سازی توطئه های دشمنان به ویژه محاصره اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی سرنوشت ساز و تعیین کننده است.
امام جمعه شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، امروز در اجتماع بزرگ بازاریان متشکل از اتحادیه ها، صنوف، بازرگانان، تجار و جمعی از مسؤولان که به مناسبت روز اصناف ترتیب یافته بود، گفت: آیات و روایات متعددی مسلمانان را به تجارت و دادوستد تشویق می‌کند و رسول خدا(ص) فرمود عبادت هفتاد جزء است با فضیلت ترین آنها طلب حلال است.

وی با قدردانی از فعالیت های اقتصادی و تولیدی و سوابق مبارزاتی بازاریان در قبل و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: نقش بازار در خنثی سازی توطئه های دشمنان به ویژه محاصره اقتصادی استکبار جهانی علیه نظام جمهوری اسلامی سرنوشت ساز و تعیین کننده است.

قائم مقام مدیریت حوزه های استان آذربایجان غربی در بخشی از سخنان خود با عنوان آداب، باید ونبایدهای تجارت و معاملات در بازار مسلمین، شناخت احکام شرعی حرفه و شغل مربوطه، پرهیز از مخفی کردن عیوب کالا، پرهیز از احتکار، گران فروشی، رباخواری، کم فروشی، غش وتدلیس در معاملات را از آداب اسلامی در بازار مسلمین برشمرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی خوی گفت: باتوجه به مرزی بودن استان آذربایجان غربی بازاریان این منطقه در مبارزه باتوطئه های اقتصادی دشمنان، اجتناب از فروش اجناس قاچاق، پرهیز از تبلیغ فراورده‎های خارجی و اسامی وارداتی رسالت مضاعفی برعهده دارند.

وی با اشاره به مصوبات اخیر ستاد امر به معروف خوی در زمینه فعالیت بازاریان ابراز، اقامه نماز اول وقت با حضور در نمازهای جماعت با نصب برچسب تعطیلی به خاطر نماز در مغازه، دائرکردن کلاس های آموزشی احکام برای صنوف، حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با اجناس خارجی و قاچاق را از جمله این مصوبات برشمرد.
 
وی در پایان با قدردانی از برگزارکنندگان این اجتماع با شکوه، مدارا بامردم، رسیدگی به نیاز‌مندان، قسم نخوردن در معاملات، آسان‌گیری بر مشتریان، عدم ورود در معاملات دیگران را از وظایف اخلاقی بازاریان برشمرد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم از بازاریانی که رتبه های شهرستانی، استانی و کشوری به دست آورده بودند با اهدای جوایز تقدیر به عمل آمد./918/پ202/س
ارسال نظرات