۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۴۲۷
مسؤول حوزه علمیه فیضه مازندران:

روحانیت از ایمان و اعتقاد جوانان حراست کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین فاضل با اشاره به اخلاص در تبلیغ و ملاک قراردادن رضایت خداوند در این عرصه گفت: روحانیت در صد سال اخیر همواره در خط مقدم دفاع از اسلام ناب و ارزش های دینی قرار داشته است.
حجت الاسلام و المسملين محمد فاضل، مسؤول حوزه علميه فيضيه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام و المسلمین محمد فاضل، مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران، امروز در دیدار مدیر کل و رؤساس ادارات تبلیغات اسلامی استان در بابل با تبریک ماه شعبان و فضیلت های این ماه گفت: ماه شعبان از اعیاد ویژه ای است که عبادت و خودسازی در این ماه مهم ترین عمل است و در خصوص ترویج و اهمیت این ماه با فضیلت باید فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص توکل به خداوند متعال در امور فردی و اجتماعی بیان داشت: ما در کارها باید به خدا توکل کنیم و هر چه فعالیت و کارهایمان بیشتر باشد مسؤولیت مان در قبال آن کار بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به این که تبلیغ دین مبین اسلام در شرایط کنونی جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی امروز رسالت سنگینی در برابر اسلام و انقلاب اسلامی دارند که باید با حضور در میدان تبلیغ ارزش های ناب اسلامی را بیش از هر زمان دیگری در جامعه ترویج کنند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل با
 اشاره به اخلاص در تبلیغ و ملاک قرار دادن رضایت خداوند باری تعالی در این عرصه گفت: روحانیت در صد سال اخیر همواره در خط مقدم دفاع از اسلام ناب و ارزش های دینی قرار داشته است.

وی، روحانیت را ادامه
 دهندگان راه انبیا و ائمه معصومین(ع) معرفی کرد و با بیان این که بالا بردن سطح آگاهی مردم یکی از وظایف مهم مبلغان است، تصریح کرد: دشمنان اسلام و انقلاب تلاش می کنند تا نگاه مردم را نسبت به ارزش‌های دینی تغییر دهند.

مسؤول حوزه علمیه فیضیه مازندران، رمز موفقیت پیامبر و ائمه اطهار(ع) در معرفی اسلام ناب را حضور در میان مردم عنوان کرد و گفت: روحانیت نیز در سه دهه اخیر از عمر انقلاب همواره در میان مردم و با آنها بوده و به همین دلیل یک پیوند قلبی محکمی میان ملت ایران و روحانیت وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل به تلاش دشمنان انقلاب برای کمرنگ کردن پیوند ملت ایران و روحانیت اشاره کرد و افزود: همه تلاش دشمنان، با بصیرت و هوشیاری مردم و روحانیت خنثی شده است.

وی در ادامه سخنان خود تبلیغ را یک رسالت الهی دانست و با بیان این که خداوند این وظیفه خطیر را بر عهده روحانیت قرار داده است، بیان داشت: مبلغان دینی باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به ارزش های اخلاقی در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام بردارند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به گسترش روز افزون شبهات دینی و اعتقادی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب در جامعه، وظیفه روحانیت را در پاسخ گویی به این شبهات مهم دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی
هجمه‎های فرهنگی سنگین علیه تفکر شیعی وجود دارد و این تهاجم فرهنگی بسیار حساب شده و جهت تضعیف اعتقادات نسل جوان به راه افتاده است، بنابراین رسالت مبلغان دینی امروز بسیار خطیرتر از گذشته است.

مسؤول حوزه فیضیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اقامه نماز جماعت در مساجد افزود: باید برنامه ریزی شود تا نمازهای یومیه به ویژه نماز صبح به صورت جماعت در مساجد برگزار شود و ائمه جمعه و جماعت نیز در این میان حمایت شوند.

وی در ادامه بر حضور پرشور جوانان و همچنین افراد کم سن و سال در نماز جمعه تأکید و خاطرنشان کرد: جهت حضور آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان در نماز جمعه استان برنامه‎ریزی شود./950/ت202/س

ارسال نظرات