۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۴۴۷
نماینده ورزقان در مجلس:

آسیب‌های انحراف از مسیر رهبری جبران ناپذیر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: نقش راه توسعه و تعالی کشور بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته که آسیب‌های انحراف از این مسیر جبران‌ناپذیر است.
الله‌وردي دهقاني، نماينده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس


الله‌وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نامگذاری امسال به‌ عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اهمیت تلاش در عرصه اقتصادی را نشان دادند.

وی ادامه داد: نگاهی به عناوین سال‌های گذشته از جمله اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف و همت مضاعف، جهاد اقتصادی و تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی نشان می دهد که رهبری سال‌هاست که دغدغه اقتصادی کشور را دارند، بنابراین قوای سه‌گانه در برابر مطالبات ایشان مسؤول هستند.

دهقانی با تاکید بر این‌که تحقق مطالبات رهبری بایستی به دور از شعارزدگی و عملکرد کلیشه‌ای سال های گذشته باشد، خاطرنشان کرد: نقش راه توسعه و تعالی کشور بارها از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته و آسیب‌های انحراف از این مسیر جبران‌ناپذیر است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس ادامه داد: همگرایی و تعامل سه ضلع حکومت، مردم و صنعت‌گران لازمه تحقق شعار سال است، اگر در مسیر تعالی مصمم باشیم، توفیقات همه به نام نظام اسلامی نوشته خواهد شد، مردم در این میان نقش با اهمیت‌تری بر عهده دارند، چراکه حکومت و صنعت‌گران برخواسته از بطن جامعه و مردم هستند.

وی با اشاره به توصیه‌های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار نمایندگان مجلس نهم اظهار داشت: ایشان بر تعامل دولت و مجلس برای تعالی نظام تاکید داشتند، البته فرمودند که تعامل به معنای تبعیت هر یک از دیگری نیست، لکن باید مانند برادر در کنار یکدیگر برای رفع معضلات چاره‌اندیشی صورت گیرد.

دهقانی با تاکید بر این‌که اختلاف‌نظر میان مجلس و دولت بایستی از مجرای قانونی خود حل و فصل شود، افزود: مجلس بایستی با تصویب قوانین، ضمن تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران، چرخ های اقتصاد کشور را با رویکرد جدید به حرکت درآورد، در حقیقت مجلس ریل‌های حرکت قطار دولت در عرصه‌های مختلف را فراهم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح ظرفیت‌های بالای صنعتی و اقتصادی در منطقه ورزقان تصریح کرد: با وجود این‌که معدن مس سونگون ورزقان، 40 درصد مس کشور را فراهم می کند، اما این منطقه جزو مناطق محروم استان محسوب می شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس خواستار راه‌اندازی کارخانه‌های ذوب و پالایش مس در استان شد و گفت: چه لزومی دارد، مس استخراج شده از معادن ورزقان، هزاران کیلومتر دورتر برای ذوب و پالایش ارسال شوند، چنین رویکردی نه صرفه اقتصادی و معقولانه است، انتظار مردم ورزقان از مسؤولان احداث هر چه سریع‌تر کارخانه مس سونگون و اشتغال‌زایی برای جوانان منطقه است./935/ت303/ج

ارسال نظرات