۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۳۱۴۶۹
نماینده ولی فقیه در اوقاف:

قرآن کریم اساس جمهوری اسلامی ایران است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای قرآن به وجود آمده است و بر مبنای آن مسیر خود را ادامه می‌دهد همچنان که رهبر کبیر آن امام خمینی بر اساس قرآن قیام کرده و انقلاب را رهبری کرد و بعد از ایشان خلف صالحشان مقام معظم رهبری همان راه را ادامه می‌دهد.
حجت‌الاسلام علي محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام محمدی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، در نشست تخصصی با شرکت‌کنندگان در بیست و نهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که شب گذشته در مشهد برگزار شد، گفت: قرآن فقط برای مسلمانان نیست؛ بلکه طبق آیه قرآن «هدی للناس»، برای همه بشریت است و پاسخگوی نیاز آنها است و روزی خواهد رسید که همه بشریت از آن بهره خواهند گرفت.

وی افزود: سوم شعبان ولادت امام حسین فرزند پیامبر است. ایشان حقا بر همه بشریت به خصوص مسلمانان حق عظیمی دارد، نهضت و قیام او برای قرآن و اسلام بود که اگر قیام نمی‌کرد، آثاری از اسلام و قرآن باقی نمی‌ماند که ما مسلمانان امروز، پیرو آن باشند. از گاندی بزرگ سؤال شد که چگونه می‌خواهی هندوستان را نجات دهی؟ او گفت«الگوی من امام حسین است که با پیروی از ایشان مردم هندوستان را نجات می‌دهم».

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای قرآن به وجود آمده است و بر مبنای آن مسیر خود را ادامه می‌دهد همچنان که رهبر کبیر آن امام خمینی بر اساس قرآن قیام کرده و انقلاب را رهبری کرد و بعد از ایشان خلف صالحشان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همان راه را ادامه می‌دهد.

وی افزود: امام و رهبری به قرآن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و مجالسی را که برای قرآن باشد حضور پیدا کرده‌اند. همچنان که برنامه پایانی همه مسابقات بین‌المللی قرآن که در ایران برگزار می‌شود، دیدار با رهبری است. اول ماه رمضان نیز رهبری برنامه خاصی با حافظان و قاریان قرآن دارند که چهار ساعت طول می‌کشد و ایشان از اول تا آخر حضور دارند و حاملان و قریان قرآن را تشویق می‌کنند.

وی خطاب به قاریان بین‌المللی گفت: اساس و پایه جمهوری اسلامی ایران، قرآن است و اگر در کشورهای خود حرف‌های دروغ و اتهامات ناروایی به جمهوری اسلامی ایران می‌شنوید، باور نکنید زیرا راه انقلاب اسلامی راه قرآن است. البته انقلاب اسلامی را به مدت یک هفته نمی‌توان شناخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی توضیح داد: انقلاب اسلامی ایران بیش از 220هزار شهید در راه قرآن و اسلام شهید داده است تا قرآن و اسلام پیروز شود و حکومت پهلوی که یکی از مهره‌های آمریکا و صهیونیست بود از بین برود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسالت قاریان در جهان اسلام فقط خواندن و حفظ قرآن نیست، بلکه آنها باید احکام، رسالت و اهداف قرآن را به صورت جامع به همه مسلمانان و انسان‌ها برسانند. اگر قرآن دستورات عبادت فردی دارد، در جایی هم دستور مبارزه با سردمداران کفر می‌دهد. آیات قرآن مسلمانان را به بیداری اسلامی دعوت می‌کند که چه مسلمان و چه غیر مسلمان نباید مورد ظلم واقع شوند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: تنها نظامی که در دنیا در مقابل آمریکا ایستاده و خواهد ایستاد، ایران اسلامی است و اولین جمله که بعد از انقلاب توسط امام خمینی گفته شد این بود که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» یا اینکه در جای دیگری فرمودند «امریکا را زیر پا می‌گذاریم» یا «دندان‌های آمریکا را در دهانش خورد می‌کنیم».

وی تأکید کرد: همچنان که خلف صالح ایشان نیز فرمودند«هر گروهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حرکتی بکند از او حمایت می‌کنیم» که هیچ رهبری نتوانسته است این چنین موضع قاطعی داشته باشد. بیداری اسلامی به برکت قرآن کریم است و آمریکا و اسرائیل غاصب نمی‌خواهند مسلمانان آن را پیش ببرند؛ اما مسلمانان باید به جمله امام که فرمود «تمام اسلام در دو جمله است، ظلم نکنید و مظلوم نباشید»، عمل کنند.

نماینده ولی فقیه همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حدیث ثقلین حدیث مشهوری است که در کتب معتبر شیعه و سنی وجود دارد و یکی از عللی که ایران موفق شد به موقعیت کنونی برسد این است که این دو امانت پیامبر گرامی را در کنار هم نگه داشته است و قاریان محترم باید بدون تعصب به این حدیث نگریسته و آن را بررسی کنند.

وی در پایان با اشاره به حضور جوانان ایرانی در برنامه های دینی گفت: در برنامه‌های دینی و معنوی مثل اعتکاف که از 13 تا 15 رجب برگزار می‌شود، جوانان فراوانی شرکت می‌کنند./932/پ202/س
ارسال نظرات