۰۴ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۴۹۴
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

اصل مهدویت، نفی همه سلطه‌گران عالم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ولایی گفت: هیچ ملتی به اندازه ملت ایران، برنامه ای برای مهدویت نداشته چراکه اصل مهدویت، نفی تمام سلطه گران عالم و اضمحلال آنها است.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در جمع کارکنان رسمی و وظیفه تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی سپاه در حسینیه ثارالله اظهار داشت: آرمان و هدف پاسداران با فرهنگ عاشورایی گره خورده است.

وی با بیان این‌که ایثار، شهادت‌طلبی، ولایت‌مداری و مبارزه با ظلم و جور سپاهیان را برگرفته از مسیر حق و حقیقت اباعبدالله‌الحسین(ع) دانست و خاطر نشان کرد: اولین پاسداری اسلام، حضرت امام حسین(ع) است چرا که اسلام حدوثش را از پیامبر اکرم (ص) گرفته ولی بقایش وابسته به قیام تاریخی حسینی(ع) بوده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با تشریح نقش اباعبدالله‌الحسین(ع) در احیای دین جد بزرگوارشان تصریح کرد: بنی امیه که با حکومت معاویه شروع شد، با گسترش فضای فتنه، حق را باطل و باطل را حق جلوه داد و به صورت علنی اعلام کرد که حق با آن است که با کودتا و به هر روش دیگری به حکومت رسد.

وی افزود: اگر امام حسین(ع) با فتنه‌ها و انحرافات تاریخی که پس از ارتحال رسل اکرم(ص) به اوج خود رسیده بود، مقابله نمی کرد، در حقیقت نه از اسلام خبری بود و نه از شیعه، پاسداران بایستی راه حق و حقیقت سومین امام شیعیان را شناخته و با الگو از سیره حضرت ابوالفضل العباس(ع) همواره در ولایت‌مداری پیشگام باشند.

حجت الاسلام ولایی تصریح کرد: حفظ نظام و بقای آن بی شک وابسته به سپاه به عنوان بازوی توانمند ولایت فقیه است، از این رو هرگاه مواضع دشمنان مورد توجه قرار می گیرد، اولین نهادی که مورد بغض استکبار قرار گرفته، سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین می باشد.

وی دشمنی استکبار جهانی با ایران را سطح استعداد بالای علمی جوانان ایران، ذخایر خدادادی و مساله انتظار دانست و خاطر نشان کرد: هیچ ملتی به اندازه ایران، برنامه ای برای مهدویت نداشته چراکه اصل مهدویت، نفی تمام سلطه گران عالم و اضمحلال آنهاست، اگر دشمنان روی برنامه هسته ای بتوانند صلح کنند، بر روی مهدویت نمی توانند صلح کنند چرا که در آن مرگ خود را حتمی می بینند.

وی با تاکید بر این‌که سپاه در حفظ و حراست از نظام اسلامی و دستاوردهای انقلاب شب و روز نمی شناسد، ادامه داد: سپاه الگویی ماندگار در حفظ دستاوردهای انقلاب و یک نیروی فعال و آماده به کار در میدان است که این به برکت برخورداری از اخلاق، اعتقادات و دشمن شناسی پاسداران است.

حجت الاسلام ولایی خاطر نشان کرد: پاسداری فرهنگی است که دشمن شناسی از جمله شاخصه های آن و دشمن شناسی موضوعی است که سراسر قرآن کریم بر آن تاکید دارد؛ چنانکه در آیات الهی آمده که «مسلمانان متوجه باشید شما دشمنان قسم خورده ای دارید که حتی اگر شما طرف را رها کنید آنها رهایتان نخواهند کرد».

وی افزود: سپاه پاسداران در خاموش کردن فتنه های قومی و قبیله ای که دشمنان اسلام طراحی کرده بودند، نقش بسزایی داشت و این نهاد انقلابی پشت سر رهبری مردم را به حرکت در آورد و حماسه نهم دی را خلق کرد.

57 هزار نفر در طرح ریشه کنی بی‌سوادی قرآنی در زنجان آموزش دیدند

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 131 هزار نفر در طرح ریشه کنی بی سوادی یا کم سوادی قرآنی سنجش شده اند ، گفت: بیش از 57 هزار نفر در این طرح آموزش دیدند.

وی به اجرای طرح بزرگ ریشه کنی بی سوادی و کم سوادی قرآنی در دو بخش سنجش و آموزش اشاره کرد و افزود: در این طرح بیش از 73 هزار نفر به میزان 56 درصد نیازمند آموزش تشخیص داده نشدند.

حجت الاسلام دشتکی با بیان این‌که در این طرح بیش از 69 هزار نفر قبول شده و گواهینامه قرآنی دریافت کردند، افزود: پارسال قرار بود به بیش از 200 هزار نفر در سامانه قرآنی ثبت و آموزش داده شود، اما به علت کمبود اعتبار، این امر محقق نشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در مرحله اول طرح ریشه کنی بی سوادی قرآنی در شهرستان زنجان بیش از 76 هزار نفر سنجش شدند ، افزود: از این تعداد به بیش از 33 هزار نفر آموزش قرآن داده شد که 44 درصد را شامل می شدند.

همایش «بصیرت» در شبستر برگزار شد 

نشست فرهنگی بصیرت با محوریت بیداری اسلامی با حضور صفار هرندی در سالن اجتماعات مقبره شیخ‌محمود شبستری برگزار شد‌.

صفار هرندی، مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، در سخنانی شهید‌چمران را نمونه انسانی وارسته، معتقد و متعهد به اسلام و انقلاب خواند که همواره الگویی انقلابی برای مردم و همه مسمانان آزادی‌خواه به‌شمار می‌رود.

‌وی با بیان این‌که هنر شهید‌چمران این بود که تکلیف خود را در هر موقعیتی می‌دانست، افزود: این مهم باعث شد شهید‌چمران با پیروزی انقلاب اسلامی پس از سال‌ها دوری از وطن، به میهن باز‌گردد و همه تجربیات انقلابی و علمی خود را در خدمت انقلاب بگذارد.

صفار‌هرندی با بیان اینکه دستاوردهای امروز علمی، فرهنگی، اقتصادی و فناوری ما مرهون انسان‌هایی وارسته همچون شهید‌چمران است، تصریح کرد: رشد علمی کشور در میانگین جهانی حدود 14 برابر رشد داشته که این موفقیت در‌جای خود بسیار مهم است.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، دستاوردهای هسته‌ای و ماهواره‌های فضا‌پیما را دیگر دستاوردهای استراتژی ایران خواند و خاطر‌نشان کرد: برای بسیاری از متفکران غربی و حتی به اصطلاح روشنفکران داخلی دستیابی ایران به انرژی هسته‌ای محال بود ولی ملت ایران ثابت کرد هرگاه بر موضع به‌حق خود ایستادگی کند، پیروزی حتمی است. /935/پ203/س

ارسال نظرات