۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۵۳۶
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

راه‌اندازی جامعه مبلغان کشور، گامی بنیادی در راستای نوآوری در تبلیغ دینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه تشکیل جامعه مبلغان کشور را گامی بنیادی در راستای تحول و نوآوری در تبلیغ دینی دانست و گفت: در آینده‌ای نزدیک این جامعه، در استان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.
حجت الاسلام نبوي


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه تشکیل جامعه مبلغان کشور را گامی بنیادی در راستای تحول و نوآوری در تبلیغ دینی دانست و گفت: در آینده‌ای نزدیک این جامعه، در استان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جامعه مبلغان کشور مجموعه‌ای متشکل از مبلغان برتر کشور است که با همکاری معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه هر دو ماه یک بار تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نبوی درباره شرکت‌کنندگان در جامعه مبلغان کشور گفت:این مجموعه با حضور جمعی از مبلغان اندیشمند، صاحب نظر و دلسوز به منظور هماهنگی بیشتر ، تبادل نظر ، انتقال تجارب ، رشد وشکوفایی افراد مستعد تاسیس شده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر ضرورت همفکری مبلغان برتر کشور، بیان داشت: شناسایی و بررسی خطوط تبلیغی دشمن، بررسی نیازها، چالش­ها و آسیب­های عمده فرهنگی کشور، همسوسازی و ایجاد هماهنگی بین مبلّغان برتر کشور و ایجاد الفت و همدلی میان مبلّغان برتر کشوری، برخی از اهداف شکل‌گیری این جامعه می‌باشد.

معاون تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه تاکید کرد: بر اساس اساسنامه‌‌، اعضاء این جامعه توسط شورای مرکزی پیشنهاد و توسط معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه‌های علمیه انتخاب می‌شوند.

وی درباره روند توسعه فعالیت‌های جامعه مبلغان کشور گفت: بر اساس طرحی که در دست اقدام داریم، در آینده‌ای نزدیک نظیر این تشکل در مراکز استان‌ها نیز به صورت ماهانه تشکیل می‌شود.

وی همچنین گفت: بر اساس این طرح پس از تشکیل جامعه مبلغان برتر استان‌ها، همایش کشوری مبلغان برتر هر شش‌ماه یک بار با حضور دو نماینده از هر استان و اعضاء جامعه مبلغان کشور تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام نبوی نتایج تشکیل جامعه مبلغان کشور را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: انتقال تجارب و تبادل نظر بین مبلّغان برتر، انتقال تجارب مبلغان مجرب به مبلغان جوان و حمایت اجتماعی وخدماتی مناسب از مبلغان و هماهنگ‌سازی مباحث و موضوعات مبلغان، برخی از ثمرات تشکیل این جامعه در سطح کشور است.

وی تاکید کرد: اساتید، مبلغان برتر و نخبگانی که در این جلسات شرکت می‌کنند به اهمیت، ضرورت و فواید تشکیل جامعه مبلغان کشور اذعان دارند./919/د102/ن

ارسال نظرات