۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۳۱۵۶۱
حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

پیشرفت امروز دستگاه قضا مرهون اقدامات بنیادین شهید بهشتی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان نقش کلیدی آیت الله شهید بهشتی در دستگاه قوه قضائیه، گفت: پیشرفت امروز در این عرصه مرهون کارهای بنیادین ایشان است.
حجت الاسلام پژمان فر حجت الاسلام نصرالله پژمان فر
حجت الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نقش آیت‌الله شهید بهشتی را در پیشبرد اهداف انقلاب بسیار ممتاز دانست و افزود: ایشان بسیار جلوتر از زمان خود بود و کشور ما هنوز هم از ثمرات برنامه‌هایی که ایشان در دوران کوتاه بعد از انقلاب انجام داد، بهره مند است.

وی تدوین قانون اساسی را یکی از کارهای مهمی دانست که شهید بهشتی در آن نقش بسزایی داشته است و در این خصوص گفت: رویکرد اعتقادی و جامعیت قانون اساسی را مرهون امثال این شهید بزرگوار هستیم که مسائل مهم و مختلفی از قبیل ولایت فقیه، مسائل اقتصادی و قانون شوراها، را در آن مدنظر قرار داده شده است.

این فعال سیاسی تأسیس حزب جمهوری را یکی دیگر از خدمات شهید بهشتی به کشور دانست و خاطرنشان کرد: ایشان می دانستند که کار فردی راه به جایی نمی برد، بنابراین برای پیگیری مطالبات مردم این حزب را پایه گذاری و در چارچوب آن مباحث گسترده ای را مطرح کرد و توانست اقشار و لایه های مختلف مردمی را گرد هم آورد.

حجت‌الاسلام پژمان با اشاره به نقش مهم شهید بهشتی در دستگاه قوه قضایی کشور، گفت: قوه قضاییه برای این‌که بتواند خود را با اهداف انقلاب تطبیق دهد باید دوره گذار را طی می کرد و شهید بهشتی زیر ساخت های این کار را فراهم نمود، پیشرفت امروز در این عرصه از برکات فعالیت های ایشان است که مهم‌ترین آنها جذب نیروهای کارآمد و ایجاد ساختاری مناسب برای این دستگاه بود.

سرعت عمل و قاطعیت در برخورد با مجرمان انتظار مردم از دستگاه قضا است

وی انتظار مردم از قوه قضاییه را قاطعیت و سرعت در عمل عنوان کرد و اظهارداشت: در دستگاه قضایی آرمانی باید ارتکاب جرم مدیریت شود، یعنی در برخورد با مجرمین طوری عمل کند که دیگر چنین کاری را تکرار نشود و با برخورد قاطع خود در سطح عمومی جامعه انگیزه های ارتکاب جرم را از بین ببرد. دستگاه قضایی ما با وجود مشکلات موجود کارهای خوبی انجام داده است اما هنوز با آن وضعیت آرمانی فاصله زیادی دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی علت وقوع اختلاس بزرگ مالی و دیگر مفاسد اقتصادی را ضعف نظارت در عملکرد دستگاه ها دانست و تصریح کرد: اگر نظارت قوی باشد و در همان مراحل اولیه برخوردی قاطع از سوی قوه قضائیه صورت پذیرد دیگر شاهد گسترش ابعاد جرم نخواهیم بود.

این نماینده روحانی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رویکرد دستگاه قضایی برای جذب نیرو در گذشته، گفت: خوشبختانه در زمان ریاست آیت‌الله لاریجانی این جریان متوقف شد و تلاش ایشان در جذب نیروهای حوزوی خوب بوده و مهم ترین کار و اقدام ایشان سامان‌دهی و بازنگری در ساختار قوه قضاییه است./928/ت302/ج
ارسال نظرات