۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۱۳۱۵۶۶
آیت‌الله شبستری:

سیاست پیشگیری از وقوع جرایم با قوت از سوی دستگاه قضا ادامه یابد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز مقابله با معضل بدحجابی و متجاوزان به نوامیس مردم را انتظار مردم استان از دستگاه قضایی اعلام کرد و از این دستگاه خواست با قوت هرچه تمام‌تر سیاست پیشگیری از وقوع جرایم را ادامه دهد.
آيت الله شبستري آيت الله شبستري   امام جمعه تبريز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع مسؤولان تشکیلات قضایی استان، قانون اساسی را یادگار ارزشمند آیت الله بهشتی دانست و اظهار داشت: آن شهید بزرگوار با پایداری، مدیریت، شجاعت، درایت و دانش فقهی و نظری دستگاه قضای ایران اسلامی را بنیان‌گذاری کرد.

وی با تاکید بر این‌که نقش ارزنده شهید بهشتی در دوران پس از انقلاب عاملی برای فتنه‌انگیزی منافقین در جهت مخدوش کردن چهره آن عالم فرزانه بود، افزود: آن عالم وارسته در راه اعتلای نظام ولایی، سر از پای نمی شناخت تا این‌که با مظلومیتی همچون مظلومیت جد بزرگوارش در مسیر آرمان مقابله با فتنه‌گران نظام اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امام جمعه تبریز فرا رسیدن هفته قوه قضاییه را فرصتی برای آشنایی عموم مردم با خدمات ارزنده تشکیلات قضایی کشور دانست و افزود: شهادت شهید بهشتی و سایر شهدای هفتم تیر تمام تردیدهای موجود در میان برخی از افراد را برطرف کرده و تشخیص خادم از خائن را برای مردم آسان تر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مقابله با معضل بدحجابی و متجاوزان به نوامیس مردم را انتظار مردم استان از دستگاه قضایی اعلام کرد و گفت: مردم از قوه قضاییه انتظار دارند با قدرت و قوت به مشکلات مردم رسیدگی کرده و با مفسدان اقتصادی، اجتماعی، اخلال‌گران امنیتی و اخلاقی به شدت برخورد کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری افزود: مسؤولان قضایی و دستگاه های زیرنظر این قوه باید در رفع معضل بدحجابی در جامعه به صورت قاطع وارد عمل شده و از اقدامات موردی و مقطعی پرهیز کنند، چرا که وضعیت حجاب در پاره ای از موارد وضعیت بسیار زننده است.

وی از دستگاه قضایی به عنوان اقامه کننده قسط و عدل در جامعه یاد کرد و یادآور شد: این قوه اصیل و اسلامی باید بر اساس موازین شرع و قانون با مجرمین رفتار کرده و درصدد جرم زدایی باشد، از این رو انتظار می رود سیاست پیشگیری از وقوع جرایم با قوت هر چه تمام‌تر ادامه یابد و خروجی مناسبی داشته باشد.

حجت الاسلام مالک اژدر شریفی رییس کل دادگستری استان نیز در این دیدار گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه کرد و گفت: طبق آخرین آمار، میزان جرایم خشن و همچنین جرایم علیه امنیت ملی در استان آذربایجان شرقی نسبت به میانگین کشوری پایین است.

وی با تشریح فعالیت معاونت پیشگیری از وقوع جرایم در دادگستری استان خاطرنشان کرد: زمان رسیدگی به شکایات از شش ماه به میانگین 45 روز رسیده که این خود موفقیت بزرگی است، اما میزان شکایات و دعاوی شایسته نظام اسلامی نیست، باید در تربیت اخلاقی و فرهنگی جوانان اقدامات ارزنده‌ای و کارشناسانه‌ای صورت گیرد./935/پ202/ج

ارسال نظرات