۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۳۱۵۶۹

برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر در تبریز

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر با حضور اقشار مختلف، علما و روحانیان حوزه‌های علمیه در تبریز برگزار خواهد شد.
شهيد بهشتي
حجت‌الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: مراسم سالگرد شهادت آیت ‌الله بهشتی و 72 شهید واقعه هفتم تیر، چهارشنبه هفته از ساعت 11 صبح در مسجد آیت الله انگجی تبریز واقع در خیابان جمهوری اسلامی برگزار می شود.

وی از توزیع ویژه‌نامه و نرم افزارهای چند رسانه ای هفتم تیر در سراسر استان خبر داد و گفت: مراسم سالگرد شهادت آیت ‌الله بهشتی و 72 شهید جمهوری اسلامی همزمان با مرکز استان در دیگر شهرها نیز برگزار خواهد شد، افزون بر این‌که جلسات معرفتی و حلقه‌های صالحین در مساجد نیز با موضوع زندگی شهید بهشتی برپا می شود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی توزیع پوسترهای مرتبط، برگزاری نشست‎ها عقیدتی و سیاسی در پایگاه های مقاومت، برپایی حلقه های معرفت و گفتمان های دینی در طرح های اوقات فراغت، پخش مراسم بزرگداشت شهدای 7 تیر از شبکه سهند و دعوت برای حضور اقشار مختلف مردم در مراسم را از اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری باشکوه ویژه برنامه بزرگداشت شهدای 7 تیر در استان برشمرد.

حجت الاسلام تقی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مظلومیت شهدای هفتم تیر تصریح کرد: امام خمینی(ره) از شهید آیت الله بهشتی با عنوان یک ملت یاد کردند که این مسأله نشان از روح بزرگ شهدای حادثه تروریستی دفتر حزب جمهوری اسلامی دارد، در حادثه هفتم تیر شخصیت هایی به شهادت رسیدند که استکبار جهانی شهادت آنان را مساوی با براندازی نظام اسلامی می دانست.

وی همچنین تدوین قانون اساسی و سازماندهی تشکیلات قضایی را از مهم‎ترین خدمات شهید بهشتی پس از انقلاب اسلامی دانست و تأکید کرد: بر خلاف امیال شیطانی دشمنان، فکر و تحلیل دشمن تحقق نیافت و با شهادت شهدای هفتم تیر، انقلابی دیگر به وجود آمد که تحولی عظیم در افکار و اندیشه مردم ایجاد و انقلاب اسلامی تثبیت شد.

گفتنی است، بیت آیت الله شبستری، استاندار آذربایجان شرقی، ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر و همچنین دادگستری کل استان آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای مشترک خواستار حضور پر شور مردم ولایت مدار تبریز در مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر شده اند./935/پ203/س
ارسال نظرات