۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۳۱۵۷۸
حجت الاسلام و المسلمین قریشی:

امید به آینده روشن در پرتو انتظار موعود استمرار می‌یابد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مهدی موعود(عج) ذخیره خداوند است که حکومت جامع و کامل اسلامی در پرتو عدالت آن حضرت و اراده الهی در جهان برقرار می شود.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي


حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: مسأله مهدی موعود(عج) بیشتر از این جنبه مطرح است که آن حضرت حکومت واحد جهانی تشکیل می‌دهد و حکومت‌های شرک و کفر را از میان برداشته و حاکمیت توحید و عبادالله صالحین به جای آن خواهد نشست، حضرت مهدی(عج) ذخیره خداوند است که حکومت عدل مهدوی در سایه قیام جهانی آن حضرت برقرار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به آیه 105 سوره مبارکه انبیا اظهار داشت: خداوند در آیات متعددی ظهور منجی موعود را وعده تحقق‌پذیر معرفی کرده و حکومت صالحان را پاداش منتظران ظهور معرفی کرده است.

این مفسر قرآن کریم درباره اعتقاد به زنده بودن مهدی موعود در فکر و اندیشه انتظاری شعیه اظهار کرد: در این رابطه دو حدیث با دو عبارت از رسول ‌خدا(ص) نقل شده است که می‌فرمایند؛ روزها و شب‌ها به پایان نرسد تا این که خداوند مردی از اهل بیت(ع) مرا که نامش نام من است مبعوث کند و او زمین را پر از عدل و داد می‌کند چنان که از ظلم و ستم پر شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: وقتی ثابت شدکه آن حضرت نهمین فرزند امام حسین(ع) است و از مادری به نام نرجس متولد شده که حکومت جهانی واحد را تشکیل می‌دهد و آیات قرآن و پیامبر اکرم(ص) وعده حتمیت وقوع آن را بشارت داده‌اند، باید معتقد بود که آن حضرت به قدرت خدا زنده و غایب است و هر وقت خدا خواست ظهور فرموده و حکومت عدالت اسلامی را تشکیل می‌دهد.

این عضو خبرگان رهبری با اشاره به این مهم که معارف دینی وجود ولی‌ فقیه را در جامعه ضرورتی انکارناپذیر می‌داند، اضافه کرد: روایات زیادی از ائمه اطهار(ع) نقل شده است که زمین هیچ‌گاه از وجود حجت خداوند که همان رسول ظاهری بوده و هدایت و رستگاری جوامع انسانی را رسالت دارد خالی نمی‌ماند.

مؤلف کتاب اتفاق در مهدی موعود(عج) ادامه داد: اگر زمین از حجت خداوند خالی بماند مردم خودش را غرق می‌کند و به همین دلیل باید در روی زمین همیشه حجت زنده وجود داشته باشد، بر همین اساس است اعتقاد به زنده بودن مهدی موعود به‌عنوان هدایت‌گر و راهنمای انسان در مبانی تفکر شیعه قوت و انسجام می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی، امید به آینده روشن در پرتو برقراری حکومتی سراسر از عدل و عدالت را از امتیازات منحصر به فرد اعتقاد به زنده‌بودن منجی موعود دانست و گفت: به فرموده حضرت مهدی موعود مبنی بر این که در زمان غیبت به نائبان من رجوع کنید، من نماینده خدا در روی زمین و آنها نائبان من هستند، در حال حاضر ولی فقیه در جامعه اسلامی به نیابت از امام زمان(عج) حاکمیت را بر عهده دارد.

مفسر تفسیر احسن الحدیث با اشاره به استنادهای قرآنی زنده بودن منجی موعود خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آیات بسیاری داریم که از آن جمله می‌توان به جریان حضرت نوح(ع) اشاره کرد که خداوند می‌فرماید، ما نوح را به پیامبری انتخاب کردیم و او در میان امت خویش 950 سال زنده مانده است و این از نمونه‌های آشکار درباره طول عمر انبیا و اولیا است./936/ت302/س

ارسال نظرات