۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۳۱۵۷۹
آیت‌الله ممدوحی:

شهید بهشتی علم را با عمل توأم کرده بود/ برخورد دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی کافی نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عملکرد دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اخلاقی و اقتصادی را ناکافی دانست و وقوع اختلاس و تخلف بانکی بزرگ اخیر را ناشی از اهمیت دادن فوق العاده به تمایلات نفسانی و ناتوانی انسان در رسیدن به کمال معنوی ارزیابی کرد.
آيت الله ممدوحي آيت الله ممدوحي
آیت‌الله حسن ممدوحی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا، آیت الله شهید بهشتی را یکی از موفق‌ترین مسؤولان انقلاب اسلامی دانست و اظهارکرد: ایشان علم و عمل را توأم داشت و در مسائل فکری و سیاسی به روز بود، مشکلات جامعه را به خوبی تشخیص می داد و برای رفع آن‌ها راهکارهای مناسبی ارائه می کرد.

وی با بیان جایگاه مهم آیت‌الله بهشتی، در توصیف شخصیت آن شهید والامقام افزود: شهید بهشتی از لحاظ رشد شخصیتی کامل بود و هم‌تراز ایشان وجود نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که دشمنان همیشه شخصیت های تأثیرگذار و برآمده از مردم را مورد هدف و ترور قرارمی دهد، گفت: آنها نتوانستند وجود چنین شخصیت فوق العاده‌ای را تحمل کنند، به همین دلیل ایشان را به شهادت رساندند تا ضربه کاری به کشور ما وارد کنند،‌اما خداوند گروه‌ها و افراد دیگری را جایگزین ایشان کرد تا کارهای نا تمام شهید بهشتی را ادامه دهند.

آیت‌الله ممدوحی در ادامه سخنان خود عمکرد قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را کافی ندانست و تصریح کرد: با وجود ادعای مسؤولان مبنی بر اینکه پرونده‌ها را به خوبی بررسی و در حد توان کار می کنند، به نظر می رسد باید در این زمینه توجه بیشتری داشته باشند.

وی وقوع اختلاس مالی اخیرا را ناشی از ناتوانی های انسان در کمالات معنوی و اهمیت دادن فوق العاده به تمایلات نفسانی دانست و گفت: آنها از جهت گیری مردم و موقعیت کنونی کشور غافل اند و به جای این‌که استعدادهای خود را در کارهای مثبت صرف کنند با انجام چنین کارهایی هم خودشان و هم جامعه را گرفتار می کنند؛ امیدواریم قوه قضاییه بتواند به نحو احسن آنها را به سزای عمل‌شان برساند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارزیابی خود از عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه، تصریح کرد: شعار ایشان این است که ما در برخورد با تخلف ها خرد و کلان نمی شناسیم و همه در برابر قانون یکسان هستند و در حد توان خود سعی در احقاق حقوق مردم داریم، اگر ایشان موفق شود این ادعا را عملی کند یک پرونده بسیار نورانی از خود به جای خواهد گذاشت./928/ت302/ج
ارسال نظرات