۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۵۸۳
آیت‌الله باربک بین مطرح کرد؛

ترویج شبهات از سوی دشمنان با هدف هویت‌زدایی دینی نسل جوان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله باریک بین همکاری گسترده آموزش و پرورش و حوزه علمیه را بسترساز تعلیم و تربیت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی در دستگاه تعلیم و تربیت یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است که باید به طور جدی دنبال شود.
نماينده ولي فقيه در قزوين


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله هادی باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین، امروز در جلسه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش که در مرکز استان برگزار شد، تشکیل این ستاد را گامی مثبت در جهت بسط و گسترش اندیشه دینی در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و گفت: همکاری این دو مرکز علمی کشور ضرورتی بود که نبود آن در گذشته احساس می شد.

وی همکاری گسترده آموزش و پرورش و حوزه علمیه را بسترساز تعلیم و تربیت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تقویت مبانی دینی در دستگاه تعلیم و تربیت یک ضرورت مهم و انکارناپذیر است که باید به طور جدی دنبال شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، دستگاه تعلیم و تربیت در هر کشوری را مبنای تحول و پیشرفت آن جامعه دانست و تصریح کرد: اگر جایگاه مفاهیم دینی در سیستم آموزشی کشور مشخص باشد به طور حتم شاهد تربیت دانش آموزانی انقلابی و دیندار در کشور خواهیم بود.

آیت‌الله باریک بین همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را فرصتی برای بهره گیری از ظرفیت علمی و فکری روحانیت مجرب در دستگاه تعلیم و تربیت دانست و بیان داشت: سیستم آموزشی کشور به ویژه مدارس نیازمند تقویت برنامه های دینی و فرهنگی هستند که این خلأ می تواند با حضور روحانیت آگاه و مستعد پر شود.

نماینده ولی فقیه در قزوین روحانیت آگاه را بهترین قشر برای ترویج مبانی دینی در جامعه معرفی کرد و گفت: امروز روحانیان پژوهشگر و عالمی در حوزه های علمیه حضور دارند که دستگاه تعلیم و تربیت می‌تواند از توان این افراد تأثیر گذار بهره گیرد.

امام جمعه قزوین در ادامه سخنان خود حضور روحانیت در مدارس را فرصتی مناسب برای تحکیم مبانی دینی در میان دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط سازنده روحانیت با دانش آموزان و بیان آموزه های اخلاقی می‌تواند زمینه کاهش بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را در جامعه فراهم کند.

آیت‌الله باریک‌بین با تأکید بر این‌که آموزش و پرورش باید این فرصت را مغتنم شمرده و در جهت تقویت هر چه بیشتر پایه های دینی دانش آموزان تلاش کند، ادامه داد: حوزه علمیه به عنوان نهادی تأثیرگذار و کلیدی در نظام اسلامی می تواند بهترین همراه برای دستگاه تعلیم و تربیت به منظور تحقق اهداف بلند مدت در این نهاد آموزشی باشد.

وی ارائه صحیح دین، تبیین مبانی نظری و اصول دین اسلام را از وظایف حوزه و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز تنها روحانیت است که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای عقیدتی نسل جوان به ویژه دانش آموزان باشد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه سخنان خود به گسترش روز افزون شبهات دینی از سوی دشمنان نظام اسلامی در جامعه اشاره کرد و گفت: تهی کردن هویت دینی نسل جوان هدف دشمن از ترویج این شبهات است.

حوزه قلب تپنده معارف اصیل دینی است

آیت‌الله باریک بین با بیان این‌که حوزه و روحانیت برای پاسخگویی به این شبهات اعتقادی وارد میدان شده اند، تصریح کرد: خوشبختانه حوزه نیز برای شبهه زدایی در جامعه اقدامات و برنامه های خوبی در دستور کار دارد.

وی حوزه های علمیه را قلب تپنده معارف اصیل دینی دانست و تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید با برنامه ریزی مناسب در جهت پاسخگویی به نیازهای جدید جامعه نیز گام بردارند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که نیاز جامعه هر روز در حال رشد و گسترش است، ادامه داد: حوزه نیز باید همگام با رشد علم و تکنولوژی به منظور پاسخگویی مناسب به این نیازها خود را به سلاح علمی مجهز کند.

امام جمعه قزوین با بیان این‌که تلاش دشمنان اسلام و انقلاب با حضور در صحنه حوزه و روحانیت با شکست مواجه خواهد شد، ادامه داد: روحانیت در بیش از سه دهه اخیر همواره در جهت دفاع از ارزش های دینی همه توان خود را به کار گرفته و این مسیر با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت./950/پ202/ج

ارسال نظرات