۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۱۵۸۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

صحیفه سجادیه بهترین منبع تبلیغی معرفتی برای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، صحیفه سجادیه را بهترین منبع تبلیغی برای پر کردن خلأهای معرفتی در جامعه دانست و گفت: مبلغان دینی با ترویج آموزه های تأثیرگذار این صحیفه ارزشمند، خلأهای معرفتی و عرفانی جامعه‌ اسلامی را برطرف کند.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين


حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‎و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به مناسبت میلاد امام سجاد‌(ع) با بیان این که این امام همام چهره واقعی دین اسلام و حقانیت اهل بیت (ع) را آشکار کرد، گفت:  ایشان در ابتدای همه دعاهایشان بیان حقانیت اهل بیت (ع) برای رهبری و امامت جامعه را بیان می کردند.

وی، صحیفه سجادیه را نمادی عرفانی و زاییده اندیشه های معرفت شناسی امام سجاد(ع) معرفی کرد و گفت: آن منبع عظیم عرفانی به عنوان زیور آل محمد(ص) شناخته شده و با مطالعه آن می توان به عظمت بی کران پرستش آگاهانه آن بزرگوار واقف شد.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این که امام سجاد(ع) با توجه به شرایط موجود عالی ترین مضامین عرفانی را در قالب دعا بیان کردند، گفت:  صحیفه سجادیه یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های معارف الهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، صحیفه سجادیه را بهترین منبع تبلیغی برای پر کردن خلأهای معرفتی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مبلغان دینی با ترویج آموزه های تأثیرگذار این صحیفه ارزشمند، خلأهای معرفتی و عرفانی جامعه‌ اسلامی را برطرف کند.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به رشد قارچ گونه عرفان‌های نوظهور در جامعه از سوی دشمنان، معارف الهی صحیفه سجادیه را گنجینه‌ای برای پاسخ‌گویی به نیاز معرفتی جامعه دانست و تصریح کرد: صحیفه سجادیه منبعی عظیم از عرفان اصیل اسلامی است که باید از سوی مبلغان دینی در جامعه جوان تبلیغ شود.

وی در ادامه افزود: وی در قالب دعا اندیشه‌های سیاسی شیعه را به جامعه منتقل و بار دیگر تحرکی در جامعه برای توجه به معرفت و عبادت و بندگی ایجاد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که نسل جوان را باید با معنای صحفیه سجادیه آشنا کنیم، گفت: بسیاری از معارف قرآن کریم در صحیفه سجادیه منعکس شده، دعاهای این کتاب از معارف قرآن کریم استخراج شده یا تفسیر آیات قرآن کریم است.

وی، امام سجاد (ع) را الگوی مجسم فضائل اخلاقی دانست و خاطرنشان کرد: ایشان فضائلی نظیر تواضع، نوع دوستی و مهربانی که در قالب دعا برای مردم بیان می کرد خود در عمل به آنها بر همگان پیشی می گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: امام سجاد (ع) در دوران امامت خویش در کنار زنده نگه داشتن خاطره قیام امام حسین (ع)، حیاتی تازه به علوم و معارف اسلامی بخشید و در ارتقای سطح علم و معرفت مردم زمان خویش تلاش بسیار کرد.

وی، شکستن ابهت پوچالی و دروغین یزید و دشمنان اسلام، سخنرانی در ملام عام به منظور افشا ساختن دورغ های دشمنان و هدایت افکار عمومی به سمت اهداف متعالی امام حسین (ع) در قیام عاشورا را از جمله مهم ترین اقدامات آن امام همام در جهت منظور نهادینه کردن فرهنگ عاشورا دانست.

حجت الاسلام نعمت الهی اظهار داشت: همانطور که امام حسین(ع) با نثار خون خویش و یارانش در مقابل ظلم و فساد حاکمان زمان ایستاد، امام سجاد(ع) نیز با رساندن پیام نهضت عاشورا این حرکت را زنده نگاه داشت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امام سجاد (ع) با تربیت شاگردانی مجرب پایه‌های مکتب فقهی را بنا گذاشت که سبب راه‌‌اندازی مدارس بزرگ شیعه در دوران امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) شد، ادامه داد: امام سجاد(ع) از این طریق به تربیت نسلی پرداخت که به دلیل شرایط روز جامعه دچار خفقان و خودباختگی دینی شده بودند.

وی ادامه داد: تبلیغ و رساندن پیام وحی به ژرفای جان انسان ها و استراتژی در ارتباطات از آشکارترین وظایف هر امام و پیشوای الهی بودنه است که امام سجاد(ع) همان مسؤولیتی را دارا بود که امیر مؤمنان(ع) برعهده داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که رسالت بیدارگرانه امام سجاد(ع) فضاى تیره اتهام‌ها و تبلیغات مسموم امویان را شکافت، ادامه داد: آن امام همام وظیفه داشت که آرمان های نهضت عظیم عاشورا را در لباس جهاد، اسارت و در قالب جدال و مواعظ احسن به گوش همگان برساند و مردمان مقهور سیاست جهالت‌پرورى امویان را به اسلام راستین رهنمون کند./950/ت302/س

ارسال نظرات