۰۵ تير ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۵۹۴
آیت الله مجتهد شبستری:

مصر دیگر حیاط خلوت رژیم صهیونیستی نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر، گام دیگری از اضمحلال رژیم صهیونیستی است.
آيت الله شبستري آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در جمع تعدادی از علما، روحانیان، استادان حوزه و ائمه جماعات مساجد تبریز با تحلیل شرایط سیاسی حاکم در منطقه اظهار داشت: پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر، گام دیگری از اضمحلال رژیم صهیونیستی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اسلامگرایان با پیروزی در انتخابات ثابت کردند که بهار عربی، انحرافی نشأت گرفته از سرویس‌های اطلاعاتی و فتنه‌ای برای عدم گسترش موج اسلام‌گرایی و مقابله با دیکتاتورهای دست‌نشانده غربی در منطقه بوده است، امروز شاهد حقیقت بیداری اسلامی در منطقه هستیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که در دو سال گذشته مصر با تحولات سیاسی گسترده‌ای همراه بوده است، ادامه داد: مردم مصر همان‌ گونه که با استقامت و مقاومت توانستند فرعون مصر را از جایگاهش به زیر کشند؛ اجازه نخواهند داد که رژیم صهیونیستی مصر را حیاط خلوت خود بداند.

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که در ماه‌های آینده شاهد تحولات گسترده در جغرافیای سیاسی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهیم بود، گفت: آن شیوخ وابسته به غرب که با تزریق میلیاردها دلار به دنبال حمایت از احمد شفیق بودند، امروز در اوج ننگ و روسیاهی شاهد پیروزی محمدالمرسی هستند.

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر کشور سوریه اظهار داشت: دولت سوریه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد، از این رو سیاست‌های این دولت خوشایند آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست و استکبار به دنبال براندازی دولت بشار اسد هستند.

وی با تأکید بر این‌که برخی از دولت‌های منطقه در برابر سوریه سیاست‌های غلطی را پیش گرفته اند، گفت: اشتباه تاریخی این دولت‌ها به زیان آن‌ها تبدیل خواهد شد، چنان که پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات مصر این حقیقت را اثبات کرد.

امام جمعه تبریز در پایان مهم‌ترین معضل و مشکل تداوم بیداری اسلامی را عدم بهره‌مندی انقلابیون از رهبری واحد، آگاه، شجاع و مدبر دانست و افزود: در این مساله که بیداری اسلامی الهام گرفته از انقلاب اسلامی ملت ایران است، شکی نیست؛ اما بایستی انقلابیون منطقه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به‌عنوان ولی امر مسلمین جهان در جهت پیروزی های بیش‌تر مورد توجه قرار دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات