۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۱۶۳۴

نخستین بوستان قرآنی کشور در تبریز افتتاح می‌شود

خبرگزاری رسا ـ شهردار تبریز از افتتاح و بهره برداری نخستین بوستان قرآنی کشور در مهر ماه سال جاری در تبریز خبر داد.
بوستان قرآني تبريز
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علی رضا نوین در بازدید از روند اجرایی نخستین بوستان قرآنی کشور در تبریز با تأکید بر لزوم تسریع روند این بوستان از سوی شهرداری منطقه هفت افزود: تلاش می‌شود همزمان با برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در تبریز به بهره ‌برداری برسد.

وی هدف از ساخت این بوستان تخصصی و منحصربه‌فرد را بسترسازی برای اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی اعلام و خاطرنشان کرد: بوستان قرآن نخستین بوستانی است که در سطح شهر تبریز به نام مقدس قرآن نامگذاری شده و هدف اصلی از ساخت آن اشاعه فرهنگ قرآنی و فراهم نمودن فضای معنوی با استفاده از نمادها و تصاویر حجمی از کلام الله مجید است که امیدواریم با ساخت و اتمام عملیات اجرایی این پروژه، گام موثری در نشر معارف قرآن کریم برداشته شود.

نوین با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات این بوستان افزود: بوستان قرآن در مساحتی به وسعت 9 هزار متر مربع در حال ساخت است که از جمله فضاها و المان های پیش بینی شده در آن می توان به سر درب بوستان در طرح رحل قرآن، درهای بهشت و جهنم، سکوی حدیث ثقلین و آیه تطهیر به صورت 14 معصوم، صراط مستقیم، مسیر قرآنی، مسیر نهج البلاغه، سکوی نماز برای اقامه نماز و آلاچیق آفرینش اشاره کرد.

شهردار تبریز همچنین با اشاره به ساخت ساختمان دارالقرآن در این بوستان خاطرنشان کرد: این دارالقرآن در دو طبقه و هر طبقه به مساحت 400 متر مربع در حال ساخت است که در ان سعی خواهد شد به صورت تخصصی نسبت به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی قرآن اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محوطه های رو باز و روبسته ساختمان و همچنین اجرای مراسم مذهبی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است./935/د102/س
ارسال نظرات