۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۱۶۴۱

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب خراسان در حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان طبق روال سال‌های گذشته به مناسبت میلاد امام زمان(عج)، مراسم عمامه‌گذاری طلاب این حوزه کهن را در جوار بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج(ع) برگزار می‌کند.
مراسم عمامه گذاري طلاب
حجت‌الاسلام رمضانی، مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: از آنجا که لباس روحانیت برای مردم نشانه خدمتگزاری است، طلاب با پوشیدن این لباس افتخار می‌کنند که بتوانند همچون طبیبی دوّار در همه حوزه‌های خدمت‌رسانی و بیان مسائل و احکام شرعی مردم را راهنمایی کنند.

وی افزود: طلاب عزیز با پوشیدن این لباس عملا به بخشی از رسالت خود که همان رسالت انبیاء می‌باشد عمل کرده‌اند و امروز طلاب جوان علاقه‌مند در صحنه‌های مختلف به وظیفه خود عمل می‌کنند و مردم از حضور روحانیت آگاه در کنار خود احساس آرامش می‌کنند.

حجت‌الاسلام رمضانی این لباس مقدس را لباس تقوی دانست و گفت: لباس مقدس روحانیت زمینه بیشتر کسب تقوی و معنویت را در افراد به وجود می‌آورد و برای خود روحانی نیز نورانیت دارد، همچنین زمینه‌ای فراهم می‌شود تا افرادی که با انسان‌های باتقوا و اهل عمل ارتباط دارند کسب فیض و نورانیت کنند.

وی تصریح کرد: دفتر فرهنگی‌تربیتی حوزه علمیه خراسان نیز در همین خصوص همه ساله در ایام نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) مراسم عمامه‌گذاری طلاب واجد شرایط این حوزه را برگزار می‌کند که تعدادی از طلاب علاقه‌مند واجد شرایط که حداقل سطح یک حوزه را گذرانده و اشتغال به رسائل و مکاسب یا سطوح بالاتر داشته باشند به دست نماینده ولی فقیه و مدیر عالی حوزه علمیه خراسان آیت‌الله واعظ طبسی در تالار اماکن متبرکه دارالزهد حرم مطهر رضوی، معمم می‌شوند.

مسؤول دفتر فرهنگی‌تربیتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، مهلت نام‌نویسی امسال این مراسم را از امروز 6 تیر تا 10 تیر اعلام کرد که علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه در ساعات اداری به دفتر فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خراسان مراجعه و ثبت نام کنند.

گفتنی است، داشتن معرفی‌نامه از دبیرخانه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و داشتن تأییدیه اخلاقی از دیگر شرایط ثبت نام است و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های 2008406 و 2008121 تماس حاصل کنند. همچنین زمان دقیق برگزاری مراسم متعاقبا از سوی این دفتر اعلام خواهد شد./932/پ202/س
ارسال نظرات