۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۶۵۱

دوهفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد به شماره 17 رسید

خبرگزاری رسا ـ دو هفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد(ع) با هدف تولید و نشر آثار مرتبط با امام رضا(ع) در موضوعات مختلف در فضای مجازی منتشر شد.
دوهفته‌نامه الکترونيکي باب‌الجواد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زندگی‌نامه، مقاله، داستان، شعر، دلنوشته، معرفی کتاب و مقاله، مناسبت‌نامه، خاطره، بازنشر (مشاهیر مدفون در حرم)، حرم شناسی، عیون اخبارالرضا(ع) و سخن سردبیر از موضوعات شماره هفدهم این دوهفته‌نامه الکترونیکی است.

در بخش سخن سردبیر می‌خوانیم: «سیاق زیبایی در باب الجواد(ع) در جریان است که احساس خوبی را به نویسندگانش منتقل می‌کند، این را از حرف‌های دور و نزدیکشان دریافته‌ام. این ارتباط با خوانندگانش هم برقرار است و در بیشتر مراسم‌ها پوسترهای تولیدی باب الجواد(ع) ارسال می‌شود، اما دوست‌تر داشتیم که به جز ارسال ایمیل پوسترهای مناسبتی در این اعیاد شعبانیه، هدیه‌ای برتر داشته باشیم، پس یک هدیه معنوی می دهیم و معتقدیم ماحصل این احادیث اگر فقط بر دل یکی از خوانندگان بنشیند، برکتش به تمام دست اندرکاران دوهفته نامه می‌رسد.»

در بخشی با عنوان مناسبت‌نامه نوشته شده است: «ماه شعبان از ابتدای خود سرشار از روزهای پر برکتی است، میلاد پر برکت امام حسین(ع)، میلاد امام زمان(عج)، میلاد امام زین العابدین (ع) و میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع)، گویی مجموعه‌ای گران قدر از فضایل و نیکی ها در این ماه گرد آمده اند.»

این نوشتار می‌افزاید: «این ماه پر اهمیت، با خود ادعیه عمیق و عرفانی به همراه می‌آورد که عرفای بزرگ نیز از درک آن برجای می‌مانند. مناجات شعبانیه یکی از معروفترین مناجات هایی است که به شدت مقبول طبع مردم صاحب نظر است. به روایت «ابن خالویه»، این مناجات را حضرت امیر(ع) و امامان دیگر در «ماه شعبان » می‌خواندند.»

«نعمت که باشد، کم پیش می آید که قدرش را بدانی، وقتی از دست رفت فقط اشک‌ها هستند که همنشینت می شوند و تو تنها نظاره گر کسانی هستی که این نعمت را دارند و از وجودش آگاهانه یا ناآگاهانه لذت می‌برند و سهم تو تنها غبطه خوردن است، آقا اینجا روزها هوا گرم است و شب هایش دلگیر، اینجا در میان روزهایی که تفاوتشان را فقط از روی تقویم می توان فهمید، حسرت دیدارت عجیب دلگیر است نوشته‌ای است که در بخش دلنوشته آمده است.»

از بخش‌های این دو هفته‌نامه می‌توان به آیینه‌نگار، آخرین اخبار، حدیث یار، نقشه حرم، زیارت‌ آنلاین، پیوندها و تبلیغات اشاره کرد که در بخش آخرین اخبارش، هر روز اخبار مرتبط با امام رضا(ع) را پوشش می‌دهد و معرفی وبلاگ‌ها هم در سبک جدیدش به معرفی کامل وبلاگ‌های رضوی می‌پردازد.

در بخش آیینه نگار، پوسترها، پادکست‌ها و عکس‌های جذاب و دیدنی از امام‌هادی(ع)، حضرت زهرا(س)، فاطمیه، دخیل، بارگاه هشتم، حاجت، عمه سادات، آفتاب هشتم، هدیه میلاد، کلمه التوحید، یا اباالحسن، خورشید بر نیزه، مولود کعبه، حضرت عشق و شهادت آورده شده که با بهترین کیفیت قابل دانلود است.

همچنین وبلاگ کبوتر حرم، ای حرمت ملجأ درماندگان، مجنون امام‌رضا(ع)، آخرین بحث از گنبد حوزه، هوای حرم، آرام دل پنجره بهشتی، بوسیدن حرم امام‌رضا(ع)، وبلاگ در بان آقا و وبلاگ مهر هشتم از موضوعات مطرح شده در بخش حدیث یار در این دوهفته‌نامه الکترونیکی باب‌الجواد(ع) است.

در بخش «ای حرمت ملجأ درماندگان» در دل‌نوشته‌ای چنین آمده است: «یادت هست آقا؟ نیمه‌های شب بود . داشت باران می‌بارید خودم بودم و خودت، انگار هیچ کس در گوهرشاد نبود، تا حالا صحن را اینقدر خلوت ندیده بودم و همانجا با هم قرار گذاشتیم که زود برگردانیم و الآن یکسال از آن شب میگذرد...چقدر طولانی اند این زودها.»

تمامی این مطالب در شماره هفدهم دوهفته‌نامه الکترونیکی باب الجواد(ع) به نشانی اینترنتی http://www.baboljavad.com آمده و 16 شماره قبلی این دوهفته‌نامه نیز بارگذاری شده و چهار شماره اخیر آن قابل دسترسی و استفاده است.

گفتنی است، دو هفته نامه الکترونیکی باب الجواد(ع) به مدیرمسؤولی و سردبیری زهرا باقری، با هدف تولید و نشر آثار مرتبط با امام رضا(ع) در موضوعات مختلف در فضای مجازی طراحی و بارگذاری شده است. /907/ن602/ی

ارسال نظرات