۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۳۱۶۵۳
رییس جمهور:

رضایت مردم معادل مشروعیت نظام است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور گفت: اصل حکومت اسلامی برای بر پایی عدالت و احقاق حقوق و آزادی مردم و صیانت از کرامت و ترویج پاکی است و بی تردید رضایت مردم معادل مشروعیت نظام است.
دکتر محمود احمدي نژاد همايش سراسري قوه قضاييه در مشهد همايش سراسري قوه قضاييه در مشهد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوه قضاییه، محمود احمدی نژاد ظهر سه شنبه در اجلاس سراسری قوه قضائیه در مشهد تاکید کرد: مبادا احقاق حقوق مردم در پس کوچه های گرایش قدرت و ثروت به تعارف سیاسی تبدیل شود و فرهنگ حقیقی اسلام در جامعه و حکومت مهجور شود، مبادا جناح بندی قدرت و ثروت جای حق و باطل بنشیند.

وی با بیان اینکه در دوره انقلاب زمانی بود که افرادی را برای پذیرش مسئولیت تحت فشار قرار می دادند تا فرد مسئولیتی را بپذیرد، ادامه داد: در اوایل انقلاب افرادی فداکارانه اضافه کار می کردند و حقوق نمی خواستند و زمانی بود که پارتی بازی و تبلیغ پر خرج برای مناصب حکومتی ضد ارزش بود و زمانی بود که با مشاهده تبعیض چهره ها بر افروخته می شد، مبادا این حقایق در پیچ خم توجیه بی پایه و تحت عنوان حفظ و نظام در حاشیه قرار بگیرد.

رییس جمهور تاکید کرد: صیانت از حقوق اساسی و آزادی مشروع مردم و اجرای عدالت بهترین حافظ کشور است و نظام بدون صیانت از حقوق مردم نظام نیست.

وی اظهار کرد: بدون تردید نقش شهید بهشتی به عنوان اولین رئیس قوه قضائیه ایران در تبیین و ترویج اندیشه انقلاب و تدوین قانون اساسی و همچنین ترسیم خط روشن قضاوت اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سند افتخار نظام است

وی با تاکید بر اینکه سال 60 زمان تمیز خط اصیل و ناب اسلامی از انحرافات و پیرایه ها بود، تصریح کرد: قانون اساسی سند افتخار نظام بوده و این قانون زیباترین و الهی ترین قانون اساسی در دنیا است.

رییس جمهور با اشاره به انقلاب بیان کرد: همه می دانند بدون تردید انقلاب اسلامی ایران بزرگ ترین تحول دنیای معاصر در ایران و جهان است.

وی ادامه داد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گسترده ترین موج انقلابی و تحول الهی در جهان بوده اما با این وجود هر روز باید اهداف انقلاب در برنامه ها و جلسات یاد آوری شود.

احمدی نژاد بیان کرد: انسان به طور فطری به دنبال کمال و خدایی شدن است و تحقق این امر با برپایی عدالت، آزادی و احیاء کرامت انسانی محقق می شود.

وی با بیان مطلب فوق افزود: در حاکمیت طاغوت بسیاری از مظاهر ملت ایران پایمال شده و حاکمیت تبعیض و ثروت اندوزی در مقابل تحقیر شخصیت ملت ایران و فقر گسترده شد و چپاول ملت فرصت شکوفایی را از ملت ایران سلب کرده بود.

احمدی نژاد بیان کرد: وابستگی به حاکمیت بیگانگان، نقض استقلال و شکنجه بی حد و مرز در زندان ساواک و دادگاه نظامی برای سرکوب اندیشه و تفکر فرصت اعتلای ملت ایران را گرفت.

رییس قوه مجریه افزود: با تدوین قانون اساسی و پیروزی انقلاب اسلامی مردم تحقق همه آزادی های خود یعنی عدالت و آزادی و کرامت انسانی و پیشرفت را در اسلام ناب محمدی جستجو کردند.

وی عنوان کرد:همان اسلامی که امام زمان آن را رهبری و عرضه کرد، اسلامی که به همه انسان ها احترام می گذارد و حقوق آنها را محترم می شمارد و اصالت می دهد، اسلامی که رهبرانش با وجود اینکه اندیشه های به آنها حق بود ولیکن آن اندیشه ها را به نزدیک ترین افراد خانواده خود تحمیل نکردند.

احمدی نژاد ادامه داد: اسلامی که در برابر سیلی عده ای قلیل و گرسنگی مردم فریاد می زند و تیغ عدالت را بر سر بی عدالتی و ظلم فرو می آورد، اسلامی که رهبرانش با ساده زیستی برای مردم کار می کنند و رفاه خود را برای برخورداری جامعه فدا می کنند، اسلامی که امام معصومش حتی یک عبارت تبعیض آمیز را از قاضی نمی پذیرد، اسلامی که مردم و حقوق اساسی و کرامت آنها را مورد تاکید قرار می دهد، ملت ایران تحقق آرمان های خود را در این اسلام دید و حرکت کرد و همه موجودیت خود را و جان و مال را در طلب اخلاص گذاشت.

وی یادآور شد: ملت ایران اسلامی حرکت کرد تا با برپایی ارزش های الهی جامعه الگو بسازد و راه را برای توحید و عدالت و عشق باز کند.

رییس جمهور ادامه داد: ملت وفادار ایران همواره ماموریت خود را به خوبی انجام داده است و هیچ کوتاهی نکرده است و کم نگذاشته است.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه تصریح کرد: این مناسبت ها برای این است که همواره مسئولیت خطیر انقلاب را یادآوری کنیم و ارزیابی کنیم و هرگز نباید خود را با شرق و غرب مقایسه کنیم و البته در صورت ضرورت باید با برجستگی و نقاط قوت غرب و اصل انقلاب مقایسه کنیم چرا که ما مدعی یک مکتب هستیم. /924/د102/ج
ارسال نظرات