۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۱۳۱۶۵۸
نماینده ولی فقیه در هرمزگان خواستار شد؛

تعامل قوا برای حل مشکلات کشور و مبارزه با مفاسد اقتصادی

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان کمبود نظارت، نفوذ عناصر قدرت و نبود قوانین قاطع در برخی موارد را سبب بروز مشکلات و مفاسد اقتصادی دانست و بر ریشه یابی مسایل از سوی مسؤولان تأکید کرد.
آيت الله غلامعلي نعيم آبادي آيت الله نعيم آبادي
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با مثبت ارزیابی کردن اقدامات قوه قضاییه در برخورد با جرایم، گفت: التبه ضعف‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با همت مسؤولان برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان کمبود نظارت، نفوذ عناصر قدرت و نبود قوانین قاطع در برخی موارد را سبب بروز مشکلات و مفاسد اقتصادی دانست و بر ریشه یابی مسائل از سوی مسؤولان تأکید و ابراز کرد: وقتی اختلاسی با این حجم بالا صورت می‌گیرد و هیچ کس متوجه آن نمی‌شود حتما اشکالی در سیستم وجود دارد، هرجا سفارش بیشتر است دستگاه‌ها باید حساس تر شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی با بیان این‌که عوامل فراوانی باید دست به دست هم دهد تا مشکلات اقتصادی حل شود، خواستار همکاری قوای سه گانه در حل این مشکلات شد و اظهار کرد: مسؤولان باید همه جوانب را در نظر گرفته و با نظارت و آگاهی بیشتر فریب برخی افراد سودجو را نخورند.

وی یکی از اقدامات مهم برای مبارزه با مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی را توجه مدیران نهادهای مختلف به زیر مجموعه خود توصیف کرد و گفت: اگر مدیران یک مجموعه متعهد باشند می‌توانند فضای زیر مجموعه خود را دینی و مذهبی کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این‌که نباید از قوه قضاییه انتظار بیش از اندازه داشت، ابراز کرد: باید به کمبودهای قوه قضاییه نیز توجه و به آنها رسیدگی کرد، قوه قضاییه با تمام مشکلاتی که دارد کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

وی یکی از عوامل عدم توفیق قوه قضاییه را کمبود نیروی انسانی دانست و به‌ آیات قرآن مبنی بر این‌که در منازعات، حَکَمی از دو خانواده معرفی شوند تا مشلات را حل و فصل کنند، اشاره کرد و گفت: اگر این آموزه قرآنی به صورت قانون درآید، فضای دستگاه قضایی بازتر می‌شود و مشکلات تجمیع پرونده‌ها نیز برطرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی خاطرنشان کرد: بحث مفاسد اجتماعی و اخلاقی یک بُعد ندارد و ما انتظار نداریم دستگاه قضایی به تنهایی آن را حل کند،‌ بلکه بایدقوای سه گانه و نهادهای فرهنگی در این راه باهم متحد و هماهنگ شوند.

وی شخصیت شهید بهشتی را منحصر به فرد دانست و با بیان این‌که امام خمینی(ره) شهیدبهشتی را یک ملت برای ملت ایران می‌دانست، اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی به کار آهنگ عبادت داده بود و در دفتر حزب جمهوری نوشته بود حزب معبد من است، در چنین فضای معنوی هیچ کس فکر انحراف به سرش نمی‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نعیم آبادی قضات را به پیروی از اندیشه‌های والای شهید بهشتی توصیه کرد و ابراز داشت: رفتار و اندیشه‌های تابناک آن شهید مجاهد در آثار به جای مانده از وی مشخص است و دستگاه قضایی باید بهره کافی از آن مرد روشن ضمیر را ببرد./927/ت302/ج
ارسال نظرات