۰۶ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۳۱۶۶۷

عناوین چند خبر کوتاه از کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ بیداری اسلامی زمینه تشکیل حکومت جهانی، برگزاری جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور، شرکت 5 هزار نفر از شهرستان جوانرود در اردوهای طرح هجرت 3 و ادامه مرمت مسجد دولتشاه، از عناوین اخبار کوتاه کرمانشاه است.
اخبار کوتاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله برقراری، امام جمعه سنقر و کلیایی، در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، استفاده از تمامی ظرفیت های ادارات و ارگان های ذیربط را برای برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های دهه معنویت مورد تاکید قرار داد.

وی تصریح کرد: انشاءالله در نیمه دوم سالجاری در این شهرستان جشن آیینه رشد برای 40 ساله ها برگزار خواهد شد.

امام جمعه سنقر با تشریح اهمیت احیای نماز، اقامه نماز اول وقت در ادارات و نهادها، بوستان ها و فضاهای سبز و پایانه ها را مورد تأکید قرار داد و برپایی همایش نماز و تجلیل از نمازگزاران نمونه را در سطح شهرستان ضروری دانست.

گفتنی است، 32 کانون فرهنگی و هنری در سنقروکلیایی وجود دارد که از این تعداد شش کانون در شهر و 26 کانون در روستاها فعال هستند.

جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور برگزار می شود

محمدمهدی خدایی، رییس دانشگاه رازی کرمانشاه، از برگزاری بیست و هفتمین جشنواره سراسری قرآن کریم ویژه دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش علمی کشور در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: انشاءالله این جشنواره اواخر تیرماه جاری برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این جشنواره روزهای 25 تا 28 تیر ماه با حضور بیش از 300 نفر از هنرمندان، قرآن‌پژوهان، حافظان و قاریان قرآن دانشگاه های سراسر کشور در سرسرای دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

خدایی گفت: کلیه شرکت کنندگان در این جشنواره، برگزیدگان مرحله منطقه ای بودند که در پنج بخش کتبی، شفاهی، پژوهشی، ادبی و هنری به رقابت می پردازند و در پایان در هر رشته سه نفر برگزیده می شوند.

وی با اشاره به بخش های این جشنواره، بیان داشت: این جشنواره شامل قسمت های شفاهی، کتبی، ادبی و هنری است که قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، ابتهال، مدیحه سرایی، سخنرانی، دکلمه در بخش شفاهی، فرازهای قرآن و عترت، قرآن شناسی، دیدگاه و سیره معصومین، مفاهیم قرآنی در بخش کتبی، شعر، داستان و نمایشنامه در بخش ادبی و خوشنویسی، طراحی، سرود و تواشیح، نماهنگ و بلوتوث، عکس و تذهیب در بخش هنری قرار دارند.

دبیر بیست و هفتمین جشنواره سراسری قرآن کریم دانشجویان کشور با اشاره به اهمیت قرآن کریم گفت: قرآن حکیم کتاب عرفان و معرفت و منشور استوار هدایت است و آنگاه هیمنه و سیطره واقعی آن به ثمر می‌نشیند که در پرتو اندیشه و اراده خدا شناخته و انتخاب شود.

وی تاکید کرد: ایمان و انس و عمل به آموزه‌های آن محقق و هدایت قرآنی در عملکرد افراد اجتماع و نظام راهبردی آن جلوه‌گر شود.

خدایی افزود: نور، کتاب مبین هدایت، راهنما به راه‌های سلامت و نجات دهنده از تاریکی‌ها عناوین برجسته، ممتاز، بی‌رقیب و بی‌نظیر وصف این کتاب است که هرچه در آن بیشتر تدبر شود بر انسان ظاهرتر می‌شود و ظلمت‌ها، جهل و گمراهی‌های گوناگون را می‌شکافد و قرآنیان را به سوی درجات بالاتر علم و آگاهی و بیداری و معرفت پرواز می‌دهد.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های دانشجویان فرهیخته قرآنی اظهار داشت: دانشجوی فرهیخته قرآنی دانشجویی با نشاط، توانمند، متدین، متعهد و خلاق است و این قشر تاثیرگذار باید الگوی رفتاری همه دانشجویان و جوانان کشور باشند.

شرکت 5 هزار نفر از شهرستان جوانرود در اردوهای طرح هجرت 3

مصطفی عظیمی، فرماندار جوانرود، اظهار داشت: در سال جاری در اردوهای طرح هجرت 3 در شهرستان جوانرود 5 هزار نفر با هدف محرومیت‌زدایی شرکت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: 5 هزار و 200 نفر در تابستان امسال در اردوهای طرح هجرت 3 در این شهرستان شرکت خواهند کرد که این تعداد در زمینه‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی، غنی‌سازی اوقات فراغت و ارتقای روحیه جهادی و در کنار آن آشنایی با کار و سازندگی فعالیت خواهند داشت.

فرماندار جوانرود در پایان سخنان خود، اظهار کرد: اردوهای طرح هجرت در سه بخش؛ اردوهای جهادی 15 روزه با محوریت بسیج مساجد و محلات، اردوهای یک روزه حلقه‌های صالحین و اردوهای طرح هجرت دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

بسیج فراتر از تفکرات و اعتقادات دانش های روز دنیاست

حسین خدرویسی، فرماندار پاوه، در مراسم افتتاحیه طرح هجرت 3 ناحیه مقاومت بسیج شهرستان پاوه، که با حضور امام جمعه، مسوولان و دانش آموزان در کانون بسیج جوانان برگزار شد، این طرح را فرصت مناسبی برای بهره مندی دانش آموزان از دستاوردهای علمی و عملی دانست و اظهار داشت: اجرای این طرح موجب می شود تا دانش آموزان به صورت استقلال طلبانه از دسترنج خویش استفاده کنند.

فرماندار پاوه با اشاره به اینکه امروز استکبار و دشمنان جوانان ما را هدف قرار داده اند، افزود: باید با برنامه ریزی مناسب، کامل و فراگیر انرژی جوانان را به سوی انجام هدفهای بزرگ هدایت کنیم.

خدرویسی از دست اندرکاران طرح هجرت 3 در پاوه قدردانی کرد و افزود: باید با تدابیر مناسب بسیج سازندگی در موضوع اجرایی پروژه های زیربنایی شهرستان قرار گیرد و تمام دستگاههای اجرای ملزم به این مهم هستند.

فرماندار پاوه با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) و ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، گفت: سپاه و بسیج امروز به عنوان ستون فقرات و اساس نظام هستند که همواره در حفاظت و حراست از نظام، انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ ندارند.

خدرویسی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز به عنوان پناهگاه مظلومان جهان، منشاء بیداری اسلامی با پشتوانه عظیم مردمی است، افزود: ایران اسلامی با درایت و تدبیر رهبر فرزانه انقلاب و توانمندی جوانان خود در تصمیم گیریهای منطقه ای و جهانی نقش آفرین و تأثیرگذار است.

فرماندار پاوه با اشاره به سفر اخیر استاندار به شهرستان و افزایش بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان علاوه بر اعتبارات مصوب افزود: با توجه ویژه مسوولان استانی و کشوری و دلسوزی مسوولان شهرستان امروز پاوه به عنوان یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است که در بخش های مختلف راه، سدسازی، عمران و آبادانی شهرها و روستاها گام های ارزنده ای را به جلو بر می دارد.

همچنین ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه پاوه، در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به خدمات بسیج در عرصه های مختلف نظام، حضور این نهاد مردمی را در سازندگی کشور هم همانند دیگر عرصه ها تأثیر گذار دانست و گفت: دست اندرکاران بسیج سازندگی باید در این عرصه توجه به کیفیت را بیش از هر چیز دیگر مورد توجه قرار دهند تا ضمن عرضه کار مطلوب و اجرای طرح های قدرتمند قدرت بسیج همواره در این عرصه نیز حفظ و تقویت شود.

غلامرضا عبدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاوه نیز با بیان عملکرد بسیج سازندگی بویژه در قالب طرح هجرت 3 گفت: جوانان بسیجی در این طرح در بخشهای عمرانی، بازسازی مدارس، آبرسانی، کشاورزی و منابع طبیعی فعالیت خواهند کرد.

ادامه مرمت مسجد دولتشاه

حسین راعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری کرمانشاه، از ادامه مرمت مسجد دولتشاه با تخصیص اعتبار ملی خبر داد و اظهار داشت: مرمت مسجد دولتشاه قبل از نوروز امسال از محل اعتبارات استانی سال 90 آغاز شده بود که با تمام شدن این اعتبار، بقیه کار مرمت با تخصیص اعتبار ملی در سال 91 انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که در سال‌های گذشته نیز برخی اقدامات مرمتی بر روی این مسجد صورت گرفت، بیان داشت: در این مرحله، کاربندی و رسمی‌بندی، بام‌سازی شامل آجرفرش و کف‌سازی داخل مسجد، ساماندهی تاسیسات برق و نماسازی نمای خارجی مشرف به معبر تکمیل و انجام خواهد شد.

راعی با بیان این که مسجد دولتشاه مربوط به دوره قاجار است،‌ اظهار داشت: در فازهای قبل نیز کار بام‌سازی به شیوه سنتی انجام شده و در همین زمینه اقداماتی نظیر سبک‌سازی، کانه‌پوشی، اجرای یک لایه پوکه‌ریزی، ایزولاسیون و آجرفرش صورت گرفته است.

گفتنی است این مسجد در محله فیض آباد و در خیابان کزازی شهر کرمانشاه قرا دارد و توسط محمد علی میرزا دولت شاه فرزند بزرگ فتحعلی شاه در کنار دیوان خانه این شهر که دوازده عمارت داشت، ساخته شده است./9465/پ203/س
ارسال نظرات