۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۱۳۱۶۹۵
آیت الله شفیعی:

فرهنگ اروپا نتوانست شهید بهشتی را از مسیر الهی دور کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به حضور چند ساله شهید بهشتی در آلمان اشاره کرد و گفت: حضور شهید بهشتی در یک کشور اروپایی هیچ تأثیری بر روحیات شهید نداشت؛ بلکه او را در مسیر الهی مصمم تر کرد و این را در اعمال و رفتارش مشاهده می‌کردیم.
آيت الله شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مراسم گرامیداشت سی و یکمین سالروز شهادت دکتر بهشتی و دیگر شهدای حادثه هفتم تیر در اهواز، با بیان این که دشمنان در ابتدا قصد داشتند انقلاب نوپای جمهوری اسلامی را از بین ببرند تصریح کرد: در حادثه بزرگ هفتم تیر دشمنان جمهوری اسلامی همه چیز را تمام شده می‌دیدند و خیال کردند با این کار انقلاب از هم پاشیده شد ولی امام(ره) به همه به ویژه مسؤولان قوت قلب داد و تمام توطئه‌ها را خنثی کرد.

برای شناخت هویت شهید بهشتی باید سراغ کلام امام و رهبری رفت

وی به ابعاد مختلف شخصیت شهید بهشتی اشاره کرد و اظهار داشت: برای شناخت هویت این شهید والا مقام باید سخنان امام و رهبر معظم انقلاب در وصف ایشان را خواند و مورد بررسی قرار داد.

آیت الله شفیعی به حضور چند ساله شهید بهشتی در آلمان قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: حضور شهید بهشتی در یک کشور اروپایی هیچ تأثیری بر روحیات شهید نداشت بلکه او را در مسیر الهی مصمم تر کرد و این را در اعمال و رفتارش مشاهده می‌کردیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فراگیری زبان های زنده دنیا از سوی شهید بهشتی ابراز داشت: شهید بهشتی در طول زندگی به فراگیری زبان‌های زنده در دنیا پرداخت و به گفته خودش در گفت‌وگو با خبرنگاری، اخبار و اطلاعات روز را با همان زبانی که منتشر می‌شد می‌خواند.

ایشان در ادامه به ماجرای ترور نافرجام رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای جهان در 6 تیر 1360 اشاره کرد و گفت: خداوند این شخصیت بزرگ را برای رهبری حکیمانه و مدبرانه حفظ کرد.

آیت الله شفیعی ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای استان خوزستان در حادثه هفتم تیر بیان داشت: این شهدای عزیز را از نزدیک می‌شناختم و واقعا گهرهای نابی برای استان ما بودند زیرا بی ریا کار می‌کردند و جانشان را در طبق اخلاص نهادند و به شهادت رسیدند و ما نمی‌توانیم در مورد آنان حق مطلب را ادا کنیم.

قابل ذکر است، در حادثه انفجار بمب در دفتر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر 1360 توسط منافقان آیت‌‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران باوفای حضرت امام خمینی(ره) به شهادت رسیدند که شهید حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم دانش نماینده دزفول، اندیمشک و شوش، شهید سید محمد جواد شرافت نماینده شهرهای شوشتر و گتوند، شهید علیرضا چراغ‌زاده دزفولی نماینده شهرستان رامهرمز و هفتکل سه نماینده استان خوزستان بودند که در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند./9458/پ203/س
ارسال نظرات