۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۱۷۰۷
امام جمعه تبریز:

غرب با فرسایشی کردن مذاکرات به دنبال تغییر مواضع ایران است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که غرب به دنبال فرسایشی کردن مذاکرات هسته‌ای با ایران است، گفت: چطور ممکن است، ملتی که برای دستیابی به فناوری هسته ای ده‌ها شهید را تقدیم انقلاب کرده، به‌سادگی و با وعده‌های مضحکانه و توخالی غرب از حق خود بگذرد.
آيت الله مجتهدشبستري آيت الله شبستري نماينده مردم آذربايچان شرقي در مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار سخنگوی وزارت امور خارجه، اظهار داشت: مذاکرات ایران با گروه 1+5 اثبات کرد که کشورمان برای جلب اعتماد طرف غربی آماده است، اما طرف مقابل نیز باید نشانه‌هایی از اعتمادسازی را نشان دهد.

وی با اشاره به این‌که رژیم صهیونیستی هیچ‌گاه موافق نتیجه‌بخش بودن مذاکرات هسته‌ای ایران نیست، خاطرنشان کرد: غرب تلاش کرد با فرسایشی شدن این مذاکرات، مواضع جمهوری اسلامی ایران مبنی بر استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و لغو تحریم‌‍‌های یک جانبه غرب را تغییر دهد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این‌که غرب به دنبال انعطاف ایران در روند مذاکرات بود، تصریح کرد: چطور ممکن است، ملتی که برای دستیابی به فناوری هسته ای ده‌ها و بلکه هزاران شهید را تقدیم انقلاب کرده است، به‌سادگی و با وعده‌های مضحکانه و توخالی غرب از حق خود بگذرد.

وی تصریح کرد: غرب باید بداند که این هدف با قاطعیت تمام از جانب ایران ناکام خواهد بود، چنانکه در مذاکرات استانبول، بغداد و مسکو نیز به اثبات رسید، دیگر دوران تهدید و تحریم گذشته است و بایستی با مذاکرات و منطق روند اعتمادسازی ادامه یابد، در غیر این‌صورت عواقب آن متوجه غرب خواهد بود.

حربه تحریم، کوبیدن غرب بر طبل توخالی است

آیت‌الله شبستری با تاکید بر این‌که ملت ایران در طول 33 سال گذشته با انواع تحریم‌ها، تهدیدها، فتنه‌ها و توطئه‌های مختلف رو به رو بوده و تسلیم دشمنان نشده‌اند، اظهار داشت: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش‌ از آن‌که واقعیت داشته باشد، کوبیدن بر طبل توخالی است، امروز نقش، جایگاه و تاثیرگذاری نظام اسلامی ایران در منطقه غیرقابل انکار است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هرگاه ایران در مذاکرات هسته ای عقب نشینی کرده است، غربی ها چند گام بیش‌تر جلوتر آمده‌اند، از این رو نباید در این مسیر دستگاه سیاست خارجی ایران مرعوب تهدیدها و تحریم‌های غرب شود، البته در این مسیر پیچیده و طولانی تدبیر و مصلحت نیز لازم است.

پیروزی اسلام گرایان مصر گام دیگری برای اضمحلال رژیم صهیونیستی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روی کار آمدن اسلام گرایان در مصر، اظهار داشت: مردم مسلمان این کشور با تاسی از انقلاب اسلامی ایران به مبارزه خود ادامه داده و به موفقیت دست یافتند، در حقیقت پیروزی اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری مصر، گام دیگری از اضمحلال رژیم صهیونیستی بوده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که شعارهای انقلابی مردم مصر نشات گرفته از شعارهای انسانی، اسلامی و عدالت‌خواهانه ملت ایران در سال 57 بوده است، تصریح کرد: قطعا در ماه‌های آینده شاهد تحولات گسترده در جغرافیای سیاسی منطقه خواهیم بود، از این‌رو بایستی دستگاه دیپلماسی کشور با تدبیر، مصلحت و تعقل مسائل بین‌المللی را پیگیری کرده و مواضع اصولی داشته باشد./935/پ202/ج
ارسال نظرات