۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۱۳۱۷۳۴
امام جمعه ساری:

هویت فکری شهید بهشتی مبتنی بر خردگرایی همراه با تعبد بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این‌که خردگرایی همراه با تعبد و ایمان هویت فکری شهید بهشتی بود، خاطرنشان کرد: دفاع از اسلام راستین و زمینه جهانی سازی شریعت محمدی دغدغه اصلی شهید بهشتی بود.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار کارکنان جمعیت هلال احمر استان، با تسلیت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب، از شهید بهشتی به عنوان شخصیتی کم نظیر در تاریخ انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت: خدا محوری ویژگی بارز این شهید روحانی در دوران عمر با برکتش بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خردگرایی همراه با روح تعبد و ایمان را بخش جدا ‌نشدنی هویت فکری شهید بهشتی دانست و خاطرنشان کرد: دفاع از اسلام راستین و زمینه جهانی سازی شریعت محمدی دغدغه اصلی شهید بهشتی بود.

آیت‌الله طبرسی با بیان این‌که تقوای شهیدانی همچون آیت‌الله بهشتی همواره موجب عصبانیت دشمنان انقلاب و روحانیت می‌شد، تصریح کرد: گروهک نفاق از آنجا که دیگر توان رویارویی با اندیشه های متعالی شهید بهشتی را نداشت ایشان را به شهادت رساند.

امام جمعه ساری شهادت بسیاری از شخصیت‌های بزرگ انقلاب را نشان دهنده اوج ذلت و خواری گروهک نفاق دانست و خاطرنشان کرد: خون‌های پاک شهدای انقلاب اسلامی زمینه اقتدار انقلاب اسلامی شد.‌

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل جان تازه‌ای در کالبد دین در قرن حاضر بخشید، تصریح کرد: ایران تا قبل از پیروزی انقلاب حیات خلوتی برای ایادی غرب به ویژه آمریکا بود.

امام جمعه ساری با بیان این‌که امام خمینی (ره) دین اسلام را از خطر خمودی نجات داد، ادامه داد: ارزش های ناب دینی تا قبل از پیروزی انقلاب تنها امور شخصی خلاصه می شد و در مهجوریت کامل به سر می برد، اما امام راحل احکام ناب دینی را بار دیگر به صحنه آورد.

وی با اشاره به این‌که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با کلامی گیرا حقیقت دین را برای ملت های دنیا تبین کرد، تصریح کرد: اسلام راستین در پرتو تلاش های امام راحل در جهان مقتدرانه حضور دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران حرکت امام خمینی(ره) را زمینه ساز تحولی عظیم در دنیا دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد بیداری اسلامی در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان هستیم به دلیل تلاش های گسترده امام راحل است.

آیت‌الله طبرسی با اشاره به این‌که همه تلاش های استکبار برای جلوگیری از انتشار گفتمان انقلاب در دنیا بی نتیجه ماند، گفت: حادثه هفتم تیر و ترور شخصیت های برجسته انقلاب نمونه‌ای از تلاش های دشمنان در جهت جلوگیری از جهانی سازی پیام انقلاب بود.

وی با اشاره به این‌که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی مقتدارانه در دنیا نقش آفرینی می کند، تصریح کرد: هیچ قدرتی توان مقابله با نظام اسلامی را ندارد.

امام جمعه ساری با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی پله های ترقی را یکی پس از دیگری با سرعت طی می کند، گفت: پیشرفت های روز افزون ایران اسلامی در عرصه های مختلف نشان دهنده اقتدار نظام در دنیا است.

آیت‌الله طبرسی در ادامه با اعلام این‌که انقلاب اسلامی ایران به دنبال زنده کردن ارزش‌های دینی و اسلامی است، تاکید کرد: مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید ارزشی باشند و مدیران با دید خدمت در جامعه حاضر باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تلاش های کارکنان سازمان هلال احمر را خدمتی خداپسندانه دانست و گفت: این سازمان در راستای خدمت‌رسانی به مردم آسیب دیده از حوادث و بلای طبیعی و غیرطبیعی تشکیل شد./950/پ202/ج
ارسال نظرات